donderdag 12 juni 2014

Baan in uitvoering (27) Praktische uitvoering niveau 3

Lokaalspoor 6 is volop in ontwikkeling. Nog nooit zijn in het bestaan van Lokaalspoor 6 (en dat is nog niet zolang) zoveel locs aangekocht. Op het bouwterrein leek het echter uitgestorven te zijn.
Maar schijn bedriegt. Een oude wijsheid, die ook nu weer zijn gelijk bewijst.  Ging het in 'Baan in uitvoering (26)' vooral om het ontwerp en de ruwbouw. Op dit moment heeft de aanleg van niveau 3 weer een flinke stap voorwaarts gedaan
De tweede fase van dit niveau is zo goed als klaar. Binnen afzienbare tijd zal er rails op dit niveau liggen en kan er met de treinen worden gereden.
Om een beeld te krijgen hoe alles visueel uitpakt is er een proefopstelling gemaakt van het brug traject naar niveau 3. Het toevoerspoor naar niveau 3 zal niet van bovenleiding worden voorzien. Niveau 3 wordt straks voornamelijk het terrein voor diesellocs en dieseltreinstellen. Deze worden daar opgesteld. Het aanlandingspunt wordt tijdelijk ondersteund door een pijler, De definitieve ondersteuning zal meer waarheidsgetrouw zijn.
De brugdelen en het plateau liggen zo'n 65 mm boven de basis (niveau 2)
Om een beeld te krijgen wordt er ook al wat geëxperimenteerd met de bebouwing. Gebouwen worden op diverse plaatsen neergezet.
Er is ook een tijdelijk perron, in de vorm van een strook multiplex. Het is woekeren met de ruimte. Maar dat is een probleem waar veel modelspoorders mee te maken hebben.
Het stationscomplex met niveau 3 in vogelvluchtperspectief. Op de voorgrond de twee locs van de NMBS/SNCB serie 201/59 . De achterste loc is in dienst van de firma Schwarz Gleisbau (Berlijn). 
Als laatste een doorkijkje op de brug ( over het stationdak en een oudhollands pand)

4 opmerkingen:

FRANK103 zei

Het ziet er toch heel netjes uit, zo op de spoorbaan, die leuke Hollandse huisjes passen natuurlijk heel goed bij de Belgische en Duitse diesels die te zien zijn op de foto. Persoonlijk vind ik dat een spoorbaan niet kan zonder kasteel en molen, maar wellicht sla ik nu toch iets door?

Ad zei

@Frank, bedankt voor je compliment. De molen moet nog in elkaar worden gezet. Er zit ook nog een haventje in het vat. Het kasteel vind ik meer passen bij een Duitse (berg)baan. Weliswaar combineert dat wel weer goed met de Duitse en Belgische diesels. Ik wil nu wat meer 'bedrijvigheid' op de baan.

FRANK103 zei

Hoi Ad, een modelspoorbaan moet toch vooral zo zijn als jij wilt, je hoeft gelukkig aan niemand verantwoording af te leggen ( behalve aan de financieel directrice, die via de bankrekening de spoortafel in de gaten houdt). Ik combineer ook met veel plezier een bergomgeving met Nederlands, Duits, Zwitsers en Oostenrijks rollend materiaal, rijd met eloks zonder bovenleiding, diesels en stoom. Zolang ik het maar mooi vind!
Mocht je toch een kasteel overwegen, ook in Nederland en België zijn voldoende kastelen te vinden, vaak bij rivieren en plassen, denk aan Ammerzoden of het Muiderslot. Of hier in de buurt, het slot Assumburg. Historisch gezien hebben die soms een andere functie dan de kastelen in bijvoorbeeld Duitsland (tolhuis vs woonhuis), maar dat maakt een kasteel niet minder leuk op de spoorbaan! Ik heb Molen de Kat van Faller, ergens op mijn weblog staat een verslag met foto's van het origineel. Ik heb deze bouwdoos ook nog niet gemaakt, mijn huidige spoorbaan is te klein voor dit soort grotere gebouwen. Het is tijd voor een grotere spoortafel, maar om de oudste daarvoor nu op kamers te doen. Dat is wel hachelijk!

Ad zei

Frank, ik hoor het al, het is overal hetzelfde. De plannen zijn er wel. Maar het moet wel de goedkeuring hebben van het finacieel hoofdkwartier. Eigenlijk is dat maar goed ook, anders zou ik misschien zelfs m'n jongste dochter Treintje genoemd hebben (plaag ik haar weleens mee) De kinderen vinden dat ze op spoorsgebied als zo veel te lijden hebben gehad in hun jeugd. Het Spoorwegmuseum, Hoorn-Medemblik, Goes, Apeldoorn-Dieren, ZLSM; ze slaan helemaal door als ze dat soort namen horen, laat staan dat ze er heen te krijgen zijn. Op vakantie gaat alleen de jongste mee en dan moet ik haar plechtig beloven dat we maar één keer met de trein gaan. Zwaar èh? Misschien krijg ik voor vaderdag een T-shirt Ík spoor niet!'en dat terwijl ik juist wil sporen. Het valt niet mee. Het is echt hachelijk.