dinsdag 19 juli 2022

Anatomie

Voorjaar 2021 heb ik een rondleiding op Kijfhoek gekregen.
Daar zijn veel imposante locs te bewonderen...
"The Backbone-loc van DB Cargo"stond daar kervers te shinen.
Normaal ben ik niet zo van de anatomische plaatjes, maar met de bijbehorende tekst vond ik het een erg goed getroffen reklameloc.
Thuisgekomen ben ik naar de plaatselijk modelspoorleverancier gegaan. Deze wist te vertellen, dat de loc pas najaar 2021 leverbaar was. En dan moest het meezitten.
Kortgeleden was ik weer bij de betreffende winkel. Daarstond tot mijn grote blijdschap een exemplaar in de schappen. Dus is de Vectron DB BR 193 318-3 "("I am the backbone of the economy) toegevoegd aan het locomotievepark van Lokaalspoor 6. Het gaat hier overigens om de Roco 78316

2 opmerkingen:

FRANK103 zei

Briljante aankoop! Ik heb ook meerdere locomotieven gekocht die ik in levende lijve heb mogen aanschouwen, dat geeft zo’n machine net iets meer dan een lok die ik alleen van plaatjes ken. De Roco’s doen het op mijn baan heel goed, rijden zijdezacht en het geluid overtreft dat van marklin. Het is dat je zelf onderdeeltjes moet monteren, dat doe ik doorgaans nooit, anders zou ik vooral Roco aanschaffen. Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst!

Ad zei

@Frank, het feit dat ik h'm in het echt heb gezien, telt natuurlijk wel, maar belangrijkst is toch wel zijn sterk ontwerp en ook het fet dat 't een Vectron is. Belangrijker is het feit dat ik deze loc niet wilde missen (en die signalen waren er wel). De BLS Vectron 'Die Alpinisten' heb ik tot mijn spijt aan mij voorbij laten gaan...