zaterdag 22 mei 2021

Raillogica/Raillogistiek?


Vorderingen in de bouw van de nieuwe modelspoorbaan vallen er nog niet zoveel te melden; maar ja, we hebben dan ook in een lockdown gezeten. Voorzichtig worden de eerste stapje van versoepeling gezet en zo ook  zijn er weer wat eerste initiatieven op modelspoorgebied.
Vanmiddag de plaatselijke huisleverancier van modelspoorwegmaterieel en toebehoren bezocht. Ook hij was weer aan het ontwaken uit zijn corona-winter-slaap. Zo kon ik mijn eerste containerwagom scoren. Deze combinatie is ondergebracht bij spoorvervoerder Raillogix. Ja, dan mag natuurlijk een statieportret met het toekomstige tractievoertuig natuurlijk niet ontbreken.
Maar voor een containertrein misstaat een class 66 of een 189-er van RRF natuurlijk ook niet...
om maar iets op te noemen.



 

4 opmerkingen:

FRANK103 zei

Ik stel me zo voor dat jouw huisleverancier in polonaise door de zaak ging om te vieren dat je weer langs durft te komen! Na de mooie Roco Raillogix Vectron nu een containerwagon verkopen, de modelspoorwinkels schijnen recordomzetten behaald te hebben. Hier in huize 103 worden de versoepelingen nauwlettend gevolgd, het vakantiegeld mag niet zomaar naar de modelspoorwinkel worden gebracht voor een mooie nuttige en vooral doordachte aankoop, nee, de familie wil graag naar het buitenland! Uiteraard in de buurt van een leuk station! ;-)

Treinenvriend Laurent zweert bij Roco containerwagens, waar een grote zak nog zelf te monteren onderdeeltjes bijgeleverd wordt. Als ik de foto zo zie heb jij een marklin wagon gekocht. Heel verstandig!

Ad zei

@Frank,
Het is inderdaad een Märklin wagon. De wagon is ook ondergebracht bij Raillogix. De zak met nog te monteren onderdelen wordt ik altijd een beetje verdrietig van. Prachtig gedetailleerd, maar daardoor heel kwetsbaar. Vaak past de loc/wagon niet meer in de doos. Sowieso vind ik de verpakkingen van het merk uit Göppingen prima.

Ad zei

De huisleverancier weet zijn uittingen van vreugde goed te beheersen. Ik vroeg hem idd, of hij ook zo'n revival van de modelspoorhobby ervoer. Hij gaf aan dat de vaste klanten op dit moment wel meer besteden, maar de verkoop aan starters en herintreders vindt hij niet echt spectaculair.
Het vakantiegeld wordt overigens niet aangesproken. Grote modelspooruitgaven overleg ik meestal met mijn leidinggevende. Meestal is een melding genoeg.

FRANK103 zei

De diverse jubelberichten over nieuwe modelbouwers, volgens mij worden geen jeugdigen bedoeld, waardoor de treinenomzet in de toekomst niet erg zeker is. Sterker nog, als volgend jaar de coronacrisis al weer een beetje vergeten is dan komen de nu enthousiast gekochte spulletjes voor weinig op marktplaats of beurs, net als veel huisdieren. Toch vervelend dat Fikkie 4 keer per dag uitgelaten moet worden en dat hij niet mee mag op vakantie. En die doos treinenzooi staat ook in de weg.
Dw directrice hier maakt zich ook niet zo druk om mijn modelspoor uitgaven, wel vraagt ze zo nu en dan of we de zolder moeten laten uitbouwen. Dat hoeft komend jaar nog niet!