woensdag 25 december 2019

Fijne feestdagen en update

De bouw van de nieuwe spoorbaan zal nog wel even op zich laten wachten. In de loop van januari 2020 hopen we naar ons nieuwe huis te verhuizen. Dan moeten eerst nog wat andere zaken in het nieuwe huis worden gerealiseerd. ..

Jullie begrijpen natuurlijk wel, dat ik de nieuwe baan grondig aan het voorbereiden ben...
Zo werd het tractiematerieel uitgebreid met de DB BR 120.01; de Märklin 37539,. 
Het goederenmaterieel is met 3x VAM-compostwagons (Roco 66740) uitgebreid.

 Van modelspoorder Hans kreeg ik deze duwbak in H0.
 en Martin heeft een 3D-printer aangekocht; dit zij z'n eerste kunstweken in H0.
Last-but-not-least, de aanschaf van een draaischijf (Märklin 7286). Zo nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte. Nog prettige kerstdagen en een goed 2020 toegewenst en... we "bloggen" nog!

3 opmerkingen:

FRANK103 zei

Erg mooie aankopen Ad, vooral die 120 vind ik briljant. Ik heb het exemplaar in TEE kleuren, maar deze rode past ook uitstekend in mijn verzameling en staat op mijn lijstje! Die VAM wagens staan ook op mijn lijstje, maar omdat hier in de Zaanstreek meer kolenbakken (fals) en ijzerwagens te zien waren beperk ik me tot dat soort wagens, en laat ik de VAM wagens in de winkel liggen. Waarbij meetelt dat mijn spoortafel vol staat, een sleep vam wagens belandt helaas in de dozen onder de spoorbaan, en dat vind ik wel zonde. Dan vind ik een lok meer in de vitrinekast minder vervelend.

Fijne feestdagen!

Ad zei

@Frank:Bij mij dus het omgekeerde keerde verhaal, de VAM wagons reden vroeger langs mijn ouderlijk huis. Ds passen goed bij mijn belevingswereld. Alhoewel ik ook al een behoorlijke staaltrein heb. De draaischijf vind ik zelf ook een grote aanwinst. Dit voegt veel functionaliteit aan de modelspoorbaan toe. Voorlopig kom ik er nog niet aan toe. Ben wel aan het kijken naar / nadenken over een baan ontwerp. Ik ben er nog niet uit.

FRANK103 zei

De draaischijf is zeker een mooie aanwinst! Het is een geweldige blikvanger en als je voldoende ruimte hebt kan je er ook veel materieel op fotogenieke wijze parkeren.
Hoewel een sporenplan heel persoonlijk is kan je deze op het forum plaatsen met het verzoek om tips of verbeteringen. Ik zou een nieuwe spoortafel ook anders maken dan mijn huidige baan.