zondag 18 november 2018

Eau de Cologne - IMA 2018

De 35e IMA Köln / Impressies

Het moest er dan maar een keer van komen. Vierendertig afleveringen hadden we voorbij laten gaan. Zaterdagmorgen 17 november kwart voor 7 reden we met de auto richting Keulen.
Om kwart over 9 wandelden we ingang West binnen. De groep bestond dit keer uit twee personen; Jan en ondergetekende.
Want ons direct opviel was de ruime opzet van de beurs. Geen smalle paden. Vrijwel direct liepen wij tegen de stand van de Modelleisenbahn GmbH (Roco en Fleischmann) aan. De Fleischmann/Roco fabrieksbaan zag er verzorgd uit.
Naast schaal H0 waren andere schalen goed vertegenwoordigd.
Op de Märklin-stand was de bekende fabrieksbaan aanwezig
Op de Faller-stand werd groots uit gepakt met de containerterminal


Op de Amerikaanse banen rijden vaak indrukwekkende treinsamenstellingen


Natuurlijk is Europa goed vertegenwoordigd
De demo-baan van ESU
Graanwagons van NMT.
Conclusie: De IMA is een goed verzorgde modelspoorbeurs, kleinschaliger dan "Dortmund", maar daardoor wel heel overzichtelijk.

Video's





3 opmerkingen:

FRANK103 zei

Leuk verslag Ad, nog mooie aankopen gedaan? Ik mis de koek en zopie, hebben jullie de innerlijke mens wel goed verzorgd? Ik denk dat ik voortaan Keulen oversla, ik vind Dortmund en Eurospoor interessanter, meer koopjes en daar zijn de nieuwigheden vaak ook te zien. Maar een bezoekje aan Keulen was zeker een keer leuk!

Ad zei

Dank je Frank, geen aankopen gedaan op IMA gedaan. Dortmund is inderdaad veel uitgebreider. Eurospoor ben ik maar 1x geweest, vond ik toen geen succes.

FRANK103 zei

Die Canadese baan was erg leuk, daar heb ik zeker ook een kwartier staan kijken. Leuk filmpje van die 3 CP loks! ESU vind ik ook erg mooi, maar helaas erg duur. Bij Harlaar stond een Class 66 voor 275 (tweedehands), helaas heb ik vaak een tijdje nodig om te beslissen en toen was de lok al weer verkocht. Maar als marklin geen class 66 gaat uitbrengen dan zal ik toch een ESU moeten kopen!