vrijdag 27 april 2018

Intermodellbau 2018 - Dortmund

 Donderdag 19 april om 9)00 u gingen de deuren van de Intermodellbau in Dortmund open.
 Iets na 9:00 u. liepen we (Jan, Hans en Ad) in hal 4.
 Vooral Jan was overweldigd door de hoeveelheid modelspoorgeweld. 
 We hebben ons beperkt tot de modelspoorhallen.
 Elke keer toch weer nieuwe dingen te zien.
 De IG Kaiserliche Marine maakte veel indruk.

 Natuurlijk werd ook de Märklin-stand bezocht.
 ESU maakt iedere keer weer veel indruk met prachtig gedetailleerde modellen en veel technische mogelijkheden!
 Deze hoogoven vind ik iedere keer weer indrukwekkend.
 Een van de highlights vond ik wel de Faller containerterminal.

Deze zelfbouw loc is toch wel top!

4 opmerkingen:

FRANK103 zei

Leuk verslag van Dortmund Ad, zo te zien hebben jullie ook een leuke dag gehad! Wij liepen er donderdag ook, misschien hebben we elkaar zelfs wel gezien of gesproken, wie zal het zeggen? Geen mooie aankopen gedaan?

Ad zei

Ha Frank, zou zo maar kunnen. Was inderdaad leuk, we hebben alleen de modelspoorhallen gedaan en waren rond 12:00 u. weer klaar. Hebben ons over het brede aanbod verbaasd. Ik heb geen aankoop gedaan. Bij mij staat alles een beetje stil (zie volgende bericht). Dat wil overigens niet zeggen dat ik niets de treinen doe; alleen geen baanbouw. En jij, heb jij verantwoorde aankopen gedaan? Ik begreep dat jij de beurs, in zijn geheel, flink qua omvang gekrompen vond.

FRANK103 zei

Hoi Ad, ja, Dortmund is lang niet meer zo groot als 5 of 10 jaar geleden, maar nog wel de moeite waard. Ik heb 2 boeken gekocht van Geramond, over de baureihe 103 en over de baureihe 111. Dit tweede boek weegt 2,1 kg en was afgeprijsd van 50 naar 12 euro. Daar doe ik wel een paar weken over, om die te lezen! Verder geen aankopen, op mijn wensenlijst staat vooral de Husa 1600. Maar ik heb geen haast.

FRANK103 zei

En een bugelfalten beige blauwe 110, maar die is 299, dat vind ik te duur.