zaterdag 24 februari 2018

Rail 2018

Houten 24-02-2018: We beginnen met de Belgische N-baan met als thema een brug over de Maas.

Vandaag met Jan en Hans (mede modelspoorfreaks) naar Rail geweest. Ons gezelschap voldeed in alle opzichten aan het profiel van de modelspoorder anno 2018: grijs/kaal/kalend licht tot strak gestroomlijnd postuur.
Naast de bekende banen ontdek je elke keer weer nieuwe banen. zoals de hier getoonde Pacahontas railroad . Het thema is een steenkoolmijn in de VS. In het laadstation worden de wagons daadwerkelijk geladen met steenkool

 Deze Zuid-Europese (smal)spoorbaan vond ik ook zeer de moeite waard


Natuurlijk viel er  ook veel moois op het gebied van Engels modelspoor te genieten. Op Rail was er gelukkig geen sprake van een Brexit.

Een opvallende Nederlandse baan vond ik 'Smeerdijk'. De bouwer vertelde met veel passie over de totstandkoming van 'Smeerdijk'.



'Halte Tombroek' was ook aanwezig. Bekend uit de de Railmagazine. Onderwerp: tramlijn in een Belgisch stadje. De maker is volgens mij Gerard Tombroek ( Rail Magazine). Ik herinner me uit het artikel in Railmagazine dat de halte Tombroek in het echt ook bestaat.
 Deze grote Nederlandse baan vond ik ook geslaagd.

En zo viel er nog veel meer moois te zien. Rail 2018 mag, wat mij betreft,  een geslaagde modelspoorbeurs worden genoemd.
Het bouwen aan de Lokaalspoor-6-baan staat, op dit moment, door drukke werkzaamheden en andere oorzaken stil. Binnenkort waarschijnlijk hierover meer. Heel veel doei en we bloggen nog!
(De foto's zijn met de telefoon gemaakt en dus iets minder scherp..)

2 opmerkingen:

FRANK103 zei

Ik ben zondag naar Rail geweest, als eerste beurs in dit winterseizoen. Ik vond het ook een geslaagde beurs, ik had er achteraf gezien nog wel een uur langer willen rondlopen om banen te kijken! Mbt de bezoekers, Lisanne meende ooit op te moeten merken dat het om dikkere oude kalende mannetjes ging die naar plas ruiken. Ze mag dus ook niet meer mee!
Heb je nog mooie aankopen gedaan? Ik heb toch een paar hele fraaie koopjes gescoord, ik vond het een zeer geslaagd gebeuren?

Ad zei

Ha Frank, Ik heb trouwens best veel kinderen zien rondlopen . De enige mooie aankoop, die ik heb gedaan, is een flesje OLBA 'superlijm' (volgens Jan) bij de stand van Bartools. Bij een vorig bezoek had ik daar ook een handige draadstripper gekocht. Andere mooie aankopen heb ik niet gedaan. Ik heb pas nog overwogen om m'n DB-materieel op Marktplaats te zetten. Ik heb het echter (nog steeds) niet gedaan... Het is geen kwestie van niet meer mooi vinden; maar meer een beperking tot Nederlands/Belgisch (loc)materieel. Onder het mom van 'meer is minder' of zoals de Duitsers het zo mooi kunnen zeggen: In die Beschräkung zeigt sich der Meister. Ik ben bang, dat ik daar niet zo sterk in ben.