zondag 20 augustus 2017

Por favor (2)

Eigenlijk weet ik het niet zeker of ik dit blog wel wil publiceren... De zomer wordt in de media als komkommertijd aangeduid. Veel nieuws met weinig nieuws waarde. Al gaat dit voor de zomer van 2017 niet op. Onrust tussen Amerika en Noord-Korea, vermissing in Turkije en de aanslagen in Spanje vallen niet in deze categorie...
Het onderwerp van dit blog wel: De langste tramrit ooit! Moet wel aan toegevoegd worden dat het mijn langste tramrit ooit is. Het gaat hier om de tram/lightrail Alicante - Benidorm Altea.
In de folders van de plaatselijke VVV hadden wij gelezen dat Altea een pittoresk stadje was met veel kunstzinnige uitingen. Nu houdt mijn familie wel van het snuiven aan de plaatselijke culturele uitspattingen. Dus togen wij vanuit Alicante per tram naar Altea.
Het werd een onvergetelijke reis, dat wel. Twee uur later stapten wij in Altea uit; afstand van een kleine 60 km met 29 haltes en een overstap in Benidorm. Ik zeg niets lelijks over het landschap en het trammaterieel; maar een reis van 2 uur per tram (nogmaals 29 haltes) bij een temperatuur, variĂ«rend tussen de 35 en 38 graden  Celsius is geen sinecure.
Maar als de stad met de beschreven culturele uitingen zwaar tegen vallen, dan wordt de terugreis van 2 uur trammen in tegengestelde richting een zware opgave. Zeker bij dergelijk hoge temperaturen.
Dan bof je maar als je belangstelling hebt voor spoorwegcultuur en je zomaar, spontaan op het station van Altea een locloods met draaischijf en kraanwagentje weet te scoren..
Dat verzacht de zware omstandigheden van de reis en kom je toch weer moe, maar voldaan in het vakantie-appartement aan. Of we ooit nog eens naar Altea gaan weet ik niet; in ieder geval dan wel met andere verwachtingen. 😄

Nog een videootje van de (diesel)tram Benidorm-Altea:


2 opmerkingen:

FRANK103 zei

Noem dat maar eens komkommertijd met 3 berichten van je op 1 dag! Het leed van 2 uur enkele reis in een tram valt natuurlijk in het niet tegen de narigheid die terroristen in Barcelona maar ook in Turku menen te moeten aanrichten, maar we moeten daar toch echt niet te licht over denken! 29 haltes op een enkele reis, ik weet zeker dat ik de familie nooit mee zou krijgen. Die draaischijf en kraan maken gelukkig veel goed, hoewel de familie daar vast anders over denkt?

Ad zei

Frank, gelukkig was het niet mijn idee. Ik bleef dit keer buiten de kritiek.