vrijdag 21 juli 2017

Köf III - Märklin 36340 - Opzoek naar Ludmilla?

Aan een nieuwe modelspoorbaan beginnen is een behoorlijke klus. Ik verwacht geen medelijden; niemand heeft mij er toe aangezet, ik heb het mezelf 'aangedaan'. Dus mij hoor je niet klagen. Maar een beetje afwisseling, in dit toch al niet echt boeiende treinenblog, is wel wenselijk. Nou verwacht ik van jullie ook geen opbeurende opmerkingen in de trend van: 'nou joh, het valt allemaal best wel mee hoor'. Bijval of niet, ik ga gewoon door....😊

Opvallend is wel, dat de ver weg meeste bezoekers van dit blog de afgelopen week  weer bestond uit 'Russische treinfanaten'. Ze overschaduwen zelfs het aantal Nederlandse bezoekers. Nooit geweten dat er zoveel modelspoorliefhebbers in Rusland zijn. Het zou ook kunnen zijn dat ze allemaal het zoekwoord 'Ludmilla' hebben in getoetst bij Google search. Dan zijn ze waarschijnlijk  teleurgesteld; i.p.v.  een Russische schoonheid tref je dan zoiets kleins als een modelspoor loc met dezelfde naam. 


Een poging tot beïnvloeding van een verkiezing verwijs ik ook met grote stelligheid van de hand. Bij mijn weten sta ik nergens op de lijst om mee te dingen naar één of ander hoge positie (of de posititie van de CEO van de Lokaalspoor 6 baan moet door deze Oostblokkers als een invloedrijk ambt worden gezien). Van beïnvloeding door het Kremlin hoeft men hier niet bang te zijn; dat heb ik toch niet in de gaten. Weggegooid geld dus, parels voor de zwijnen. Ondertussen houdt het mij toch wel bezig, die Russische aandacht...


Zo, tot hier hebben jullie het toch maar lekker volgehouden om dit blog te lezen. Valt me eigenlijk  reuze mee. dank jullie wel! Maar nu ga ik dan toch 'to the point' komen. Ik heb weer een aankoop gedaan. Nee, geen Ludmilla; maar de Köf III (Märklin 36340). 

Model: Met Digital-decoder mfx en geregelde hoog vermogen aandrijving. Beide assen aangedreven. Driepuntsfrontsein wisselt met de rijrichting en 2 rode sluitseinen traditioneel aan en digitaal schakelbaar. Verlichting met warmwitte LED’s. Frontsein aan beide zijden uit te schakelen. Telex-koppeling voor en achter afzonderlijk schakelbaar. Vrije doorkijk in de cabine, gemonteerde handrails. Remleidingen en rangeerkoppelingen worden meegeleverd. Lengte over buffers 9,3 cm


KÖF III op YouTube 


4 opmerkingen:

FRANK103 zei

Ik heb direct de statistieken van mijn blog bekeken, maar daar staan deze week geen Russen tussen! Wel Amerikanen, vast vanwege de vele McDonalds verhalen op mijn blog. En ik heb een bezoeker uit Nieuw Zeeland, inmiddels uit Indonesië. Daar weet ik zelfs een naam bij.... ;-)

Ik vind het een erg leuke kof, veel functie met zijn op afstand bedienbare koppelingen, goede rijeigenschappen en gewoon een leuk ding. Neef Erik heeft een andere kof, die mogen we ook graag zo nu en dan een stukje laten rijden, dat is ook een leuk machientje. Op mijn spoorbaan ontbreekt zoiets, rangeerwerk wordt gedaan met de 2 bouwserie 81 stoomlokomotieven. Of met een van de 3 bouwserie 86'ers. Ik heb ook een analoge 360 staan, die moet ik nog ombouwen. Maar een kofje, nee helaas. Veel plezier met deze mooie nuttige aanwinst!

Ad zei

@Frank bedankt, deze week ook geen Russische bezoekers gehad. Kijk je echter naar de stats v/d afgelopen maand, dan zijn het er 200 meer dan Nederlandse bezoekers. Het is me wel vaker opgevallen. dat er ineens een hoop bezoekers uit die contreien zijn. Mooi, dat je weblog zelfs mensen naar Nieuw Zeeland achtervolgt. Kun je nagaan hoe groot de invloed ervan is :)

De Köf III is inderdaad een leuk machientje met goede rijeigenschappen. Was er niet echt naar op zoek; maar kwam hem voor een mooie prijs tegen. Nadeel, dat dit soort aanschaffen toch weer een beetje de aandacht van de bouw aan de spoorbaan afleidt.

FRANK103 zei

@Ad: mijn Amerikaanse bezoekers hangen samen met google images, een veel geziene bezoeker op mijn blog. Misschien dat Russische bezoekers vergelijkbare automatische bezoekers (zoekmachines) zijn? Ik krijg heel weinig spam en boeiend is mijn blog natuurlijk ook niet, niet dat een hacker daar iets aan kan verdienen. Ik snap de Russische bezoeken dus ook niet.

Ad zei

Gelukkig krijg ik ook betrekkelijk weinig spam op lokaalspoor@hotmail.com. Wel word ik regelmatig vanuit Amerika benader met de mededeling dat ik weer een groot bedrag heb gewonnen, of dat er een erfenis op mij ligt te wachten van een ver/mij onbekend Amerikaanse oom/tante. Tot dus ver ben ik daar nog niet op in gegaan. Ik ben tevreden met wat ik heb; mooi hè? ��