zaterdag 1 juli 2017

Baan in uitvoering 41 - Gewoon deurdenderen!

Al weer een poosje geleden, sinds de laatste update. Toch wordt er wel gebouwd aan de nieuwe Lokaal-6-spoorbaan
Misschien gaat het een beetje schoksgewijs. Het warme weer van de afgelopen weken en drukke werkzaamheden  (andere smoes kan ik eigenlijk maar moeilijk verzinnen), zijn debet aan deze blogdip.
Natuurlijk heb ik wel veel tijd aan denkwerk, voor de realisatie van de Lokaalspoor-6-baan, verricht. Nu hoop ik maar dat de trouwe lezer van dit blog dit in de praktische uitvoering herkent.
Er moesten ook wat aanpassingen aan de treintafel worden gedaan, voor ik verder kon. Maar nu is het dan zo ver. Deze keer heb ik een behoorlijk stuk rails neergelegd.
De noordzijde van niveau 0; met een aftakking naar spoor 3 van het station op niveau 1. Alleen de bocht, vanaf de wissel naar het spoor ligt er nog niet. Ik moet daar voor nog een fleixibele rails verzagen en dat staat in de planning voor volgende keer.
Het verzagen van een flexi rails is waarschijnlijk niet zo lastig. Het ontwerpprogramma Wintrack berekent exact de lengte van de binnen- en buiten rail. Uit ervaring, bij de bouw van de vorige baan, kan ik zeggen dat Wintrack afmetingen eigenlijk altijd wel kloppen.

Video
Als laatste nog een korte video. Duurt niet lang; hoop wel dat je het einde van de video, met de ogen nog open, haalt.

1 opmerking:

FRANK103 zei

Het begin is er weer, hopelijk voldoet het deze keer wel aan de wensen!