donderdag 24 december 2015

Baan in uitvoering 35

Kerst en andere (spoorse) zaken

                      


Ik ga beginnen met de gebruikelijke goede wensen voor de komende feestdagen:

Het is een poosje stil geweest op het lokaalspoor 6 weblog. In stilte is er hard gewerkt aan de spoorbaan. Verwacht nu niet dat er ineens visueel veel veranderd is. Technisch echter wel.

Er waren problemen bij het aansluiten van de Märklin boosters 6017 en de Intellibox. Continu verscheen op het Intellibox display de foutmelding 'Kortsluiting booster'. 
Na vele checks en controles heb ik mijn boosterprobleem op het 3 railforum gezet. Dankzij stamgast 'Ben' op het forum bleek het probleem met een simpele instelling in de Intellibox te verhelpen.

In ieder geval kan ik nu weer verder met bouwen. Ik heb meteen de daad bij het woord gevoegd en de rails  van een helling naar niveau 1 aangesloten en vastgeschroefd. Het werd tijd!

Binnenkort ga ik de Intellibox waarschijnlijk vervangen voor een ESU ECoS 2. De Intelllibox met Daisy handregelaar gaan in de verkoop. Gegadigden voor deze apparaten kunnen contact opnemen via lokaalspoor@hotmail.com

4 opmerkingen:

FRANK103 zei

Fijne feestdagen Ad! Zo'n ecos is wel weer een behoorlijke investering, maar geeft hopelijk ook weer veel plezier! Op het 3railforum zijn een aantal hele deskundige lieden, als die het niet weten, dan kan het niet.

Ad zei

Ha Frank, jij ook fijne feestdagen. De ECoS 2 is inderdaad een grote uitgave ( de Märklin CS 2 is nog duurder en wordt zonder voeding geleverd). Ik loop echter steeds meer tegen de beperkingen op van m'n Intellibox (deze functioneert overigens nog steeds wel goed.. Ik ga waarschijnlijk de ECos bij Harlaar kopen. Op dat ze daar ter zake kundig zijn. Bij veel andere zaken mag je het zelf uitzoeken. Ik verwacht bij zo'n aanschaf in ieder geval een goede uitleg. De laatste tijd heb ik dankbaar gebruik gemaakt van het forum en dankzij hen heb ik een de problemen kunnen oplossen.
We hadden afgesproken dat je in de kerstvakantie een keer langs zou komen om de Lokaalspoorbaan uit te proberen. Misschien kunnen we beter wachten tot de ECoS 2 operationeel is. Vind je dat een idee? Ik hoor het wel.

FRANK103 zei

Hoi Ad, ik kom zelf ook regelmatig bij Harlaar, ook voor garantie en service een goed adres. Hoewel je dat eigenlijk niet nodig wilt hebben....
Het bezoekje ging me vooral om de gezelligheid en om eens een blik op jouw spoorbaan te werpen, het besturingssysteem vind ik iets minder spannend. Als jij het leuk vindt om de ecos te laten zien, dan geef je maar een seintje als die het doet. Vrgr Frank

Ad zei

Frank, kan me voorstellen dat je het besturingssysteem niet zo spannend vindt. Ik vind het wel leuk, als ik wat rijdend kan laten. Ik ben bang dat dit pas na de vakantie gaat lukken.