zaterdag 8 november 2014

Baan in uitvoering (29)

De weg omhoog

Bij het lezen van de titel gaan jullie denken dat Lokaalspoor 6 een beetje 'zweverig' gaat worden. Het is in de bol gestegen! Dat is echter niet waar. Je moet het letterlijk zien. Een oprit is tochzeker een weg omhoog; en natuurlijk ook weer omlaag ( het zgn.. op-en -neer- principe of zoals de Engelsen 'the up-and-down-priciple')  
Deze oprit verbindt de hoofdbaan met het opstelterrein voor dieselmaterieel. Het baanhoofd zelf is al langere tijd gereed. Deze keer zijn de pijlers op maat gemaakt. Daarnaast is ook de kurkrailbedding grotendeels aangebracht.
De oprit brengt de locs op zo'n 6 cm hoogte en sluit aan op een brug van zo'n 54 cm lengte. Dan is het opstelterrein.het terrein wordt momenteel nog voor de opslag van gereedschap en bouwmaterialen gebruikt.
De wanden aan de zichtzijde zijn in ruwbouw klaar. De oprit en het brugdeel kan op lage snelheid worden bereden. Aan de DE BR 120 001-3 de eer voor deze openingsrit.


9 opmerkingen:

FRANK103 zei

Hoi Ad, een briljant filmpje heb je hier weer afgeleverd, waarbij ik persoonlijk het koffiemolengeluid van de lok weg zou drukken met de muziek van yazz, the only way is up! https://m.youtube.com/watch?v=DtSTqGiZnMg
Hachelijk?

Nb mijn ervaringen met de v4.0 van esu zijn niet altijd goed, dat zit in het afregelen van de decoder. Gaat dat bj jou wel goed?

Ad zei

Eerlijk gezegd vind ik het afregelen ook moeilijk, ben van plan me er wat meer in te verdiepen. Wat het koffiemolengeluid, in real koopt ie best mooi. Ik ben daar gewoon gemakkelijk in.

FRANK103 zei

Hoi Ad, bij mij wisselt het per lok, mijn recent omgebouwde antieke 103 loopt zonder verdere aanpassingen van de decoder ook heel behoorlijk, maar diverse andere locjes, zoals de stoomlocjes van de bouwserie 86, lopen zeer matig. Ik ben van plan een keer naar de hip (hobby in praktijk) te gaan en overweeg toch de aankoop van een esu lokprogrammer.

Groetjes

Frank

Ad zei

Ha Frank, De ESU programmer heb ik ook al naar gekeken. Ik hik alleen nog wel tegen de prijs aan. De HIP heb ik eerlijk gezegd nog niet van gehoord; lijkt me wel interessant. Heb de programmer overigens nog niet uit mijn hoofd gezet. In de decoder staat ook een hoop info, alleen jammer in het Duits

Ad zei

@Frank, ik bedoel in de decoderhandkeiding. Typefoutje sorry!

FRANK103 zei

Hoi Ad, ik had al het idee dat je de uitgebreide handleiding bij de esu decoders bedoelde, bij mij is dan het probleem dat ik de cv's van de decoder wijzig met een marklin ms1, met 2 problemen, je kan de waarde van de cv niet zien voor je deze wijzigt en ook kan je geen waarde hoger dan 80 kiezen, en die heb je wel nodig! Ik heb een tijdje mijn decoders ingeregeld bij neef Erik, die heeft een intellibox. Daar is het probleem dat de intellibox een loc keurig laat rijden die, zodra ik hem thuis met de 6021 wil besturen, er weer hortend en stotend vandoor gaat. Mijn best rijdende locomotieven zijn, je begrijpt het al, de marklin loks met originele hoogvermogen aandrijving. Vervolgens de delta locomotieven (ik heb er een aantal zelf omgebouwd met een 66032). Daarna de locs met esu decoders en ronduit matig rijden de loks met de 60960 goedkope ombouwset. Die komen de vitrinekast doorgaans niet uit.
De roco en piko zitten trouwens tussen de hoogvermogen en delta in.
De hip hobby in praktijk zit in werkendam en bestaat uit vrijwilligers die je willen helpen bijvoorbeeld met decoder problemen. http://www.hobbyinpraktijk.nl

Groetjes

Frank

Ad zei

Frank, bedankt voor je tips. Ik denk dat ik er wel iets mee kan. Ik heb zelf ook een Intellibox. Ga daar ook maar weer eens aan de slag.

Ad zei

Frank, je bent momenteel niet zo productief op het 103 weblog? We missen je blogs. De weg uit de/het blogdip gaat toch wel weer omhoog, hopelijk?

FRANK103 zei

Hoi Ad,
het was niet echt een blogdip, het was een van oorsprong Duitse dame met een verzameling scherpe artikelen die mij op deskundige wijze onder volledige narcose behandeld heeft. Auw. Inmiddels is dat al weer 3 weken geleden en ben ik bijna weer de oude, wat zeker ook hachelijk genoemd kan worden.

Groetjes
Frank