Natuurlijk nodigt het leggen van zo'n proeftraject tot een proefrit met diverse treinen uit.
Er moet nog wel gereden worden met het nodige improvisatietalent; want constructief is het allemaal nog niet af. Dat is op deze foto te herkennen aan het gebruik van de lijmklemmen
Omdat het onderste niveau nu grotendeels bedekt is met het plaatmateriaal voor het landschapsniveau, kan er daar niet meer 'op zicht'worden gereden. Gelukkig zijn de treinen nog wel op het beeldscherm van de computer te volgen. Het besturingsprogramma van Märklin wordt nog steeds gebruikt om de treinen te volgen en wissels en seinen te bedienen. Maar het is wel even wennen.Tussentijds moet er onderhoud aan het rijdend materieel worden gedaan. De 1139 krijgt eindelijk nieuwe verlichting en meteen nieuw anti-slipbandjes op de aangedreven wielstel.
Het laatste railmateriaal is aangeschaft en kan er snel ( nou ja, snel...)worden verder gebouwd.
2 opmerkingen:
Eindelijk weer een update! Die Ludmilla rijdt erg mooi, voor een hobby lok. Die van mij staat hoog op het wensenlijstje, om een geluidsdecoder ingebouwd te krijgen. Een spoorbaan moet je trouwens rustig aan kunnen bouwen, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat het ooit af komt!
Tip voor het volgende bericht: een special over de 1139, ben benieuwd hoe goed jouw lok rijdt en hoe die verlichting eruit ziet.
Het heeft inderdaad een poosje geduurd. Ik ben druk aan het bouwen en heb dus niet zoveel tijd om te bloggen. De Ludmilla rijdt zeker erg mooi, inbouw van een geluidsdecoder staat ook op mijn lijstje. Overigens vind ik soms al dat modelbaangeluid irritant en dan zet ik gewoon uit. Dat is het mooie ervan. Je kunt het lekker uitzetten (was dat soms met andere dingen ook maar het geval) De special over de revitalisering van de 1139 komt er aan. En gelijk heb je, zo'n spoorbaan moet niet echt afkomen.
Een reactie posten