zaterdag 6 april 2013

Silberlingen en goederenwagons

Sinds ik een dieselloc BR221 heb aangeschaft, loop ik met het idee rond om er een set Silberlingen aan te hangen. Dat kwam mooi uit; Márklin brengt dit jaar een nieuwe set Silberlingen (periode III), inclusief stuurstandrijtuig uit.
Een detail is minder prettig; de aanschafprijs. Daarom maar eens een poosje rondgeneusd op Marktplaats. En warempel, daar was er één; bestaande uit twee rijtuigen (midden- en stuurstandrijtuig). Wel de vorige, periode IV uitvoering, van Märklin.
De rijtuigen zijn kortgekoppeld en zien er uit als nieuw. De zoektocht gaat verder naar een derde rijtuig; dan is de trein Silberlingen compleet.
Met de BR221 en Silberlingen gaat er een lang gekoesterde wens in vervulling. De volgende stap is het aanbrengen van binnenverlichting in combinatie combinatie met een functie decoder. Natuurlijk gaan de Preisers de stoelen bezetten.
De trein met Silberlingen bestaat momenteel (nog) stuurstandrijtuig 4257 en tussenrijtuig 4256.
O.a. voor achter de NS-stoomlocomotief 4906 zijn de onderstaande goederenwagons aangeschaft. 

Goederenwagons van Märklin zijn tegenwoordig mooi gedetailleerd. Opschriften scherp afgedrukt.
Kortgekoppeld
De set bestaat momenteel uit twee wagons; maar zal waarschijnlijk verder worden uitgebreid. Een combinatie met andere wagons in één trein ligt voor de hand.

2 opmerkingen:

FRANK103 zei

Dat zijn mooie aankopen Ad (en uiteraard heel nuttig!). Die stuurstanden (trek-duw treinen) wisselen nogal van bruikbaarheid, neef Erik heeft 2 S-bahn setjes met elk een 111, maar die staan voortdurend naast de rails, ontsporen overal op de M-rails. Ik heb een set met rijtuigen in ICE kleurstelling, en die rijdt voortreffelijk. Ik hoop voor je dat jouw trein ook goed rijdt! Die nieuwe goederenwagons zijn erg fraai, dat is heel wat anders dan mijn oude blikken marklin goederenwagonnetjes, zelfs de hendels voor de remmen zijn mooi geschilderd. Ga zo door, dan help je ook in de strijd tegen de kredietcrisis!
NB rijtuigen en goederenwagons zijn in grote hoeveelheden te vinden op de beurs in Houten of bij Intermodellbau in Dortmund.

Ad zei

Frank,
Stuurstand rijdt prima op k-rails. Ik heb tenminste nog geen problemen. Ik ga komende vrijdag naar Dortmund en hoop daar nog een Silberling te scoren.