donderdag 11 augustus 2011

Maastricht - Valkenburg

Dagje met de trein naar Limburg geweest. Met zo'n voordeelkaart. Je weet wel; een dagje onbeperkt treinen voor €........ . De familie Lokaalspoor 6 wilde eerst naar Amsterdam. Mooi niet, veel te dicht bij! Dus werd het... ja wel: Maastricht. Na zo'n kleine drie uur treinen en boemelen kwamen we in Maastricht aan. De familie nam wraak. We moesten nog verder...., naar Valkenburg.
Op zich was dat geen straf. Zo kon het Stadler-materieel van vervoer- gigant Veolia  ervaren worden. Na een rondje met de kabelbaan, zandsculpturen, ging de reis weer terug via Maastricht naar het Westen,

A day train to Limburg been. With a discount card. You know, one day unlimited train for € ........ . The Localtrack 6  family wanted to go to Amsterdam. No way, much too close! So it was ... yes: Maastricht. After about three hours 'training',  we arrived in Maastricht. The family took revenge. We had to go ...., to Valkenburg.
In itself this was not a punishment. This allowed the Stadler-material of transportgiant Veolia experienced. After a round cable car, sandsculptures, was the trip back from New York to the West,

Het station van Maastricht met de prachtig gebrandschilderde ramen.

The station of Maastricht with beautiful stained glass windows.


Op het emplacement van Maastricht Locon loc 9901, een voormalige loc van de NS,

In the yard of Maastricht Locon locomotive 9901, a former locomotive of the Dutch Railways (NS).

Nog volop aanwezig de oude vertrouwde hondekoppen.

Still present the same old 'dogheads'.
In Maastricht ook internationaal treinverkeer. Hier loc 1359 van de SNCB. 

In Maastricht also international trains. Here, the SNCB loc 1359.



Station  Valkenburg
Op de terugweg met de NS-dubbeldekker

On the way back, we travelled with the NS doubledecker
In vergelijking met de CFL-dubbeldekkers al weer wat gedateerd.

Compared with the CFL double decker already somewhat dated.
Boven: kleine raampartijen.

Upstairs: small windows
Kort filmpje van het Stadler-materieel van Veolia in Limburg.

Short movie of the Stadler equipment  of Veolia -Limburg.

4 opmerkingen:

FRANK103 zei

Leuk zo'n dagje Limburg!

Wie is trouwens de doelgroep voor jouw Engelse ondertiteling? Scholieren of buitenlandse blogbezoekers? (doghead en outdated vielen me op)

Ad zei

Frank,

Sinds Flagcounter er bij staat, kun je ook het aantal buitenlandse bezoekers zien. Waarschijnlijk zijn ze per ongeluk op het weblog terechtgekomen. Nog waarschijnlijker is het de enige keer geweest. In ieder geval vond ik dat de buitenlandse bezoekers ook 'bediend' moeten worden.
Dan is 'Google-vertalen'een mooi hulpmiddel. Misschien hier-en-daar wat steenkolen-Engels door de letterlijke vertaling. Met wat aanpassingen komt het verhaal meestal wel over. En daar gaat het toch om.

FRANK103 zei

Aha! Bij mij zijn veel van de buitenlandse bezoekers lieden die via google plaatjes zoeken. Kan je zien bij de statistieken.

Toen ik een tijdlang een Duitse bezoeker had ben ik ook in het steenkolen-Duits opmerkingen gaan plaatsen. Bleek het een Nederlander te zijn die via het (duitse) bedrijfsnetwerk via een Duitse server mijn blog bezocht. Daar ging ik met mijn goede gedrag.....

Ad zei

Daar heb ik ook al aan gedacht; het heeft meer er niet van weerhouden, Ik weet ook niet of ik het op den duur vol blijfhouden. Het staat nu natuurlijk wel Localtrack Six goes international. Is the Frank One O Three blog niks voor jou weblog? Hachelijk?