Het is al weer een poosje geleden dat 'Baan in uitvoering 015' op dit weblog van Lokaalspoor 6 gepubliceerd is. Toch zijn er weer nieuwe ontwikkeling. Voor het oog misschien niet zo spectaculair; maar wel degelijk een weer een stapverder in de bouw van Lokaalspoor 6. Deze keer gaat het om de realisering van een 7-tal stopsectoren op niveau 0. Twee van deze sectoren bevinden zich op de hoofdbaan en de andere 5 zijn voor de beveiliging van het schaduwstation. De stopsectoren worden nu nog bestuurd met de virtuele schakelunits van de Märklin-software, Straks zal dit met een seintableau gebeuren. Dit seintableau is ook een optie binnen de Märklin-software.
Voorafgaand aan het maken van het seinbleau, moet eerst nog de baansignalering aangebracht worden. Dit gebeurt m.b.v. de massa en de S88 terugmelddecoders van Viessmann.
3 opmerkingen:
het stoppen lijkt te lukken!
Nog wel een beetje drastisch!
Vertraging moet geregeld worden met de software? Ik lees dat men in koploper detecteert waar iedere trein rijdt, als deze moet stoppen gebeurt dat door de software. Om iedere lok dezelfde optrek en vertaging te bezorgen moet je ze ijken. Maar hoe dat in de marklin software werkt?
Bij mij op zolder zit er sowieso een groot verschil in de rijeigenschappen en betrouwbaarheid tussen de verschillende loks, voor een deel veroorzaakt door de decoders. Ik kan me niet voorstellen dat automatisering een succes zal worden.
Een reactie posten