dinsdag 20 augustus 2024

Miniworld Rotterdam dan... (2) havenactiviteiten

De combinatie van rail- en havenactiviteiten vind ik bij grote modelbanen als in Rotterdam en Hamburg erg fascinerend.
En stiekem denk ik erover om op mijn eigen modeldaan ook een klein stukje haven te realiseren.
Dat betekent dus keuzes maken. Sowieso zal het een waarschijnlijk een haventje worden voor de binnenvaart, misschien ook kustvaart (vanwege de beperkte ruimte voor schepen).
Maar ook zullen er keuzes gemaakt moeten worden t.a.v. de verlading. Ik heb bijv. al materiaal voor het verladen van containers, stort- en stukgoed en bulk. Maar voor dat alles is de ruimte te beperkt.
De hier getoonde voorbeelden zijn eigenlijk allemaal te grootschalig. Maar ze geveven wel een goed beeld hoe e.e.a. er in de werkelijkheid uitziet.
De slotsom is beperken en weglaten: In die Beschräkung zeigt sich den Meister ( in mijn Steenkolen Duits gezegd). Of dat gaat lukken? Dat wordt nog een hele opgave!

Geen opmerkingen: