vrijdag 27 oktober 2023

Bouw-in-uitvoering / Under construction

Het modelspoorbouwseizoen is begonnen. En aan het begin van dit seizoen kan ik jullie meedelen, dat ik nu meer tijd vrij kan maken voor deze veelzijsige hobby. Ik heb sinds een maand de leeftijd bereikt dat je mag stoppen met werken.
Nu komt waarschijnlijk (of niet) de prangende vraag boven drijven: wat heb je dan de afgelopen maand gedaan? Antwoord: 1) van mijn vrijheid genoten, 2) de voordeur geverfd, 3) een aantal klusjes van de door mijn leidinggevende opgestelde todolijst, de hond uitlaten enz..
Oh ja, en deze week heb ik de BAM-bouwtrein uitgebreid met een drietal wagons van KS (marktplaats).
Zoooooh, dat is al heel wat (hoop ik dat jullie vol bewondering zeggen). Nou het was inderdaad, alles bij elkaar, misschien wel wat veel, maar als pensionado moet je wel actief blijven. Gelukkig heb ik deze mooie hobby.
Dus smijt ik maar dit bericht weer op dit eenvoudige blog en zijn jullie gewaarschuwd. Niet klagen over de hoeveelheid blogs de komende tijd; gewoon negeren en denken: ach, hij heeft niet veel om handen. Komt goed!

2 opmerkingen:

FRANK103 zei

Van gepensioneerde collega’s hoor ik dat ze het drukker hebben na hun pensioen. Denk inderdaad maar aan alle huishoudelijke klusjes waar je nu tijd voor hebt! Dat bloggen wordt niks meer.
Jarenlang gingen we in oktober naar Eurospoor, nu is het najaar vreemd beursloos. De modelspoordagen in Rijswijk, Rail in Houten en Intermodellbau in Dortmund zijn allemaal in januari tm april.
Zijn er nu bouwactiviteiten aan de baan gepland? De BAM is er klaar voor.

Ad zei

@Frank, je hebt helemaal gelijk. Ik heb het ook erg druk.Dat komt m.i. vooral omdat het tempo lager ligt en de (koffie)pauze langer worden; alles gaat toch wel een stuk relaxter. Het is prettig druk en dat is goed. Je moet actief blijven en wat het bloggen betreft heb ik goede moed. Of er veel zinvolle dingen in de blogs komen te staan, is een ander verhaal.
De beurs in Houten is 11 nov. en 1525 nov. is er nog in Genk (B) een beurs. Zelfs ben ik ook al begonnen met bouw activiteiten op de baan. Dit blog over het consortium Strukton/BAM is daar de aanleiding toe. Het is alleen nog te weinig voor een blog. Dus dacht ik;ik kom gewoon met een opwarmertje. Vandaar