zaterdag 27 augustus 2022

Van buffet tot schaft

Als je lang in de trein zit, is fijn om af en toe iets te kunnen eten of drinken. Tijdens de reis per trein naar Kopenhagen heb ik dat zelf nog weer eens 'aan den lijve' ondervonden. Het hoeft niet exclusief te zijn; als het maar maar vult!
Het is in mijn geval nog ver weg, maar regeren is vooruit zien> En daarom heb ik voor de toekomstige Preisertjes een NS Buffetwagon aangeschaft.
De Buffetwagon krijgt straks een plek in mijn stam ICK-wagons.
Maar ook als je aan het spoor werkt, is het fijn om tijdens de schaft binnen te kunnen zitten. Voor de Strukton-Preisertjes is er dus een bakwagen met verblijfscontainer aangeschaft.
De bakwagen wordt uiteraard onderdeel van een sleep Struktonmaterieel, getrokken door de eigen Struktonloc!

3 opmerkingen:

FRANK103 zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
FRANK103 zei

Ik vind zo’n buffetwagen heel doordacht! Vooral als men bijvoorbeeld koffie met appeltaart serveert. Hier vroeg ik aan zo’n ober in een ns pakje wel eens om koffie met appeltaart, maar die wilde alleen mijn plaatsbewijs bekijken. De koffie en appeltaart kon ik op mijn buik schrijven. Ik zit daarom tegenwoordig met veel voldoening op mijn e-bike, de service bij ns is echt ondermaats!

Ad zei

@Frank: waarschijnlijk krijg je bij de NS 1:87 wel koffie met appeltaart in de ICK en komt je plaatsbewijs op de tweede plaats. De grote NS maakt pittige tijden door. Op onze reis naar Denemarken hebben we ervaren dat onze NS het nog niet zo gek doet in vergelijking met met buitenlandse spoorwegen. Natuurlijk met de e-bike i.p.v. de trein naar je werk, verdien je de heldenstatus :) En dan is zo'n koffie met appeltaart en slagroom een eenvoudige, maar verantwoorde koffiestop.