zondag 1 mei 2022

Dinnertrain

Mijn familie heeft mij voor mijn verjaardag verrast op een ritje met de Dinnertrain. Door corona wordt de rit uitgesteld naar 30 april.
Maar dan is het zover... Met de randstadrail naar Den Haag Cs, overstappen  en dan verder naar Den Haag Hs.  
De oversteek maken naar perron 1 en een kwartiertje wachten. Genoeg te zien; Holland Spoor is een prachtig station met nog een ouderwetse overkapping.
Om 17:03u. komt de loc van Traincharter statig het station binnenrijden.
De trein bestaat uit vier restauratiewagons en de loc.
Meestal rijden de Dinnertrains in sandwich-opstelling; deze keer is dat niet nodig en bevindt zich alleen vooraan de trein een loc.
De route gaat via Delft naar Rotterdam, Gouda, Woerden, Amsterdam, Schiphol, Leiden, Den Haag NOI weer terug naar Den Haag Hs en duurt ruim twee uur.
Tijdens de rit wordt het 3 gangen menu geserveerd. Het treinpersoneel is erg vriendelijk en voorkomend. De maaltijd heeft een licht calorisch gehalte; maar is van goede kwaliteit. Tip voor diegene, die gaat voor een eenvoudige, doch voedzame maaltijd; ga voor/na de rit even langs bij een restaurant van een bekende fastfoodketen om alsnog de benodigde dagelijkse calorieën te scoren
Bij aankomst kan iedereen op het gemak uitstappen en wordt de Dinnertrain voor de tweede rit klaargemaakt.
Als spoorwegleifhebber kun je het natuurlijk niet laten een detailfoto van de loc te maken..
Voordat het perron wordt verlaten, nog even een mooie plek voor een fotoshoot opzoeken, even geduld hebben (er zijn een aantal andere medereizigers, die dezelfde plek hebben uitgekozen). En dan vol indrukken weer naar huis; met de Randstadrail (ook leuk :)  
 

2 opmerkingen:

FRANK103 zei

Een geweldig initiatief om je dit als verjaardagscadeau te geven! Dan te bedenken dat ze in het begin een koepelrijtuig in de trein hadden zitten, dat was helemaal geweldig geweest! Goed, dat kon niet meer, dan is een gewoon culinsir verantwoord rondje Nederland ook zeker de moeite waard! Nb ik ga jou bericht als hint doorsturen naar de familie, vaderdag komt er ook weer aan!

Ad zei

@Frank: Heel verstandig; regeren is vooruitzien. Ik denk dat ze het een goed idee vinden. Bij mijn familie bespeur ik altijd een zekere, voor mij onverklaarbare weerstand om modelspoor gerelateerde cadeaus te geven. Vinden ze te lastig, je hebt toch al genoeg... enz. En dit vinden ze weer heel origineel (van henzelf!). Is weer eens iets anders 😀😃🙂