zondag 5 december 2021

Uitleggen - Baanbouw 03

Even een korte update. Zaterdag 4 december met het verder uitleggen van  de niveaus 1 en 2. Om precies te zijn heb ik niveau 2 neer gelegd.. Dat komt 12 cm boven niveau 1 te liggen. Voor de luisteraars thuis; niveau 1 lgt op de lichte platen. Het schaduwstation (niveau 1) ligt op de donkere platen. rechts van het schaduwstation ligt de zuidelijke enkelsporige op-/afrit naar naar het station op niveau 1. Links begint de noordelijke dubbelsporige afrit bij het station naar het schaduw station. 

De twee kopsporen bij het stationsemplacement zijn nog geen definitieve oplossing; daar wordt waarschijnlijk nog e.e.a. aan veranderd.

Het is al weer bijna kerstvakantie en dan hoop ik een eind te komen met de bouw van de niveaus 1 en 2.   
 

2 opmerkingen:

FRANK103 zei

Goed bezig Ad! Eigenlijk moet jouw werkgever meer vakantiedagen ter beschikking stellen, nu je zulk nuttig werk doet!
Ik heb het zaagwerk meestal gepland op dagen met goed (droog) weer, zodat ik dat in de tuin kan doen. Dat scheelt uren stofzuigen. Ik hoop op een zonnige kerstvakantie voor je!

Ad zei

Frank, dankjewel! Ik ben wat minder afhankelijk van het weer. Het zaagwerk kan ik in de garage doen. Wat mijn werkgever betreft, hij overweegt inderdaad om in navolging van zijn Belgische collega ook de kerstvakantie met een week te verlengen. Onze mooie hobby krijgt op deze manier naast een eigen tv-show nog een aantrekkelijke boost. Op deze manier wordt de vergrijzing van de modelspoorhobby op een adequate manier een halt toegeroepen. Weg met het oubollige, stoffige imago van oude mannen, die compleet met conducteurs pet en bij behorende fluit, languit op de grond met treintjes liggen spelen
Modelspoor krijgt eindelijl de erkening, die het verdient! Ik vind het mooi. Hop!