zaterdag 4 juli 2020

Strategische aankopen en werken achter de schermen


 Jullie denken  natuurlijk; "Al een tijdje geen nieuws meer op Lokaalspoor 6 gezien". Dat klopt, want zo'n verhuizing gaat je niet in de koude kleren zitten. Eer dat de laatste klusjes prio 1 van de leidinggevende des huizes zijn uit gevoerd, zijn we maanden verder. Maar het einde is inzicht. En natuurlijk wordt er op de achtergrond wel al gewerkt aan de nieuwe spoorbaan: de zgn. ontwerp fase.


Bij een goede verantwoorde planning hoort natuurlijk ook een strategisch aankoopbeleid. En ook dat gebeurt op de achtergrond (dat zal jullie waarschijnlijk, na het lezen van het bovenstaande niet verbazen), want prio 1 gaat voor. Gelukkig houdt mijn leidinggevende mijn welzijn goed in de gaten en blijft er dus toch ook nog wat hobbytijd over.


Echt strategisch is de aankoop van deze PIKO NS 2342 niet te noemen, maar wel te verantwoorden. Ik weet dat dit een beetje tegenstrijdig klinkt, maar in het kader van mijn privacy kan en wil ik hier ook niet verder op ingaan...


 De aanschaf van de GATX-ketelwagon wil ik wel verantwoorden; ik wil namelijk een keteltrein gaan samenstellen; niet meer en niet minder.


 De aanschaf van de Duitse rammelbakken (vrij vertaald) is ook weer zo'n logische aankoop.


Het zijn er drie stuks een 1/2, een 2/2 rammelbak met en bagage rammelbak.


 Dit alles om met de VSM-rammelbakken een geloofwaardige museumtrein samen te stellen. 


Natuurlijk getrokken door een NS stoomloc!


 Wat zal het straks allemaal mooi en verantwoord woorden op de nieuwe spoorbaan. Bijna saai...!



3 opmerkingen:

FRANK103 zei

Zo'n Piko 2200 is een erg fraaie en doordachte aankoop, die zal niet misstaan voor een sleepje oliewagens of kolenbakken. Hoe die de privacy kan raken, daar heb ik geen beeld bij, dat is een intrigerende opmerking. Uiteraard moet je alleen op het www vermelden wat je kwijt wilt. Die donderbussen zijn ook erg leuk en zullen een mooi stammetje vormen met die 74. Bij mij op zolder kan de museumlijn kiezen uit meerdere stomers, van kleine lokjes tot een grote 03. Bij de VSM donderbussen zou ik een 23 verwachten, daar heeft de VSM er 2 van. Ben benieuwd verder naar de baan die je aan het plannen bent.

FRANK103 zei

Ah, die 23, daar heb je er 2 van, een antieke 3005 en een moderne 39235. Heel goed en doordacht!

Ad zei

@FRANK, Ik heb zelfs 2 oude 023-'ers. Ik dacht achter de 023ers een sleep D-rijtuigen of van de metaal kleurige rijtuigen.
V.w.b.t de 2342, die was eigenlijk niet zo nodig als trekkracht. Ik heb hem ook al in het bruin. En eigenlijk vind ik al een aantal jaren, dat ik te veel locs heb. Ik overweeg nu om toch een aantal DB-locs in de verkoop te doen, maar het is lastig om er afstand van te doen. Het is een rationele beslissing. Daarentegen vind ik ze wel heel mooi. Ik ben er dus nog niet uit.