vrijdag 10 april 2015

Baan in uitvoering (31)

Het is nog niet zo lang geleden dat aflevering 30 van 'Baan in uitvoering' is gepubliceerd. Een waar lustrum. Ik waarschuw de lezer van dit blog dat er misschien nog wel minstens  30 afleveringen zullen volgen. De voleinding van het project 'Lokaalspoor 6' is voorlopig nog niet in zicht
Toch begint er hoop te gloren, met deze stap in de bouw van de Lokaalspoor 6 baan. Om praktische redenen gaat het emplacement op niveau 3 als eerste voltooid worden.

De muur langs de zuidelijke oprit naar het niveau 2 zal als eerste gerealiseerd worden. Een lastige klus om dat deze muur rond loopt. En daarom maar met dun tekenkarton maar een mal gemaakt.
Dan is er ook nog het tunnelportaal. Dat laat ik nog even rusten, om dat ik nog een oplossing moet bedenken voor de bovenleiding. Ik wil namelijk 'ondergronds' geen bovenleiding. Bovengronds uiteraard wel. Ik heb al wat ideeën opgedaan, maar ze verkeren nog niet in de status 'uitvoering' . Tijdens de voltooiing van het emplacement op niveau 3 moet er wel voor een oplossing worden gekozen. Suggesties zijn welkom.

Ik heb besloten, uit een stukje medemenselijkheid, om de 'Baan in uitvoering' berichten vanaf nu kort te houden. Daarom stop ik nu met aflevering 31 (betekent overigens wel dat het aantal afleveringen omhoog gaat). Later!

6 opmerkingen:

FRANK103 zei

Onverwacht snel, die volgende update. Ik had de nootjes nog niet eens klaar staan!
Die pantografen vangen ze vaak op, in het eerste stukje van de tunnel, met een schuin stukje ijzedraad ( koperdraad mag ook). Ik heb dit probleem opgelost door marklin treinen te kopen, die hebben een soort van ski onder de lok die stroom pakt van een onderleiding. Geen gedoe bij de tunnels, wat wil je nog meer?

;-)

Ad zei

@Frank,
Begrijp ik het nou goed, vind jij bovenleiding een gepasseerd station ( zo........ 2010)? Jij zegt dus op de modelbaan niet meer funtioneel, dus laat ik het weg? Maar haal je dan ook de panto's v/d daken van je e-locs, trek je de rookgenerators uit de schoorstenen van de stoomlocs enz? Technisch gezien heb je gelijk; landsschappelijk gezien vind ik het gewoon horen bij een baan met e-locs.

FRANK103 zei

@ad: ik vind bovenleiding zeker fraai, en eigenlijk kan je geen eloks laten rijden als er geen bovenleiding hangt. Maar bovenleiding hangt ook erg in de weg als je aan het knutselen bent, als er iets ontspoort of als bijvoorbeeld de katten op de spoortafel lopen. En het kost een boel geld waarvoor je ook een leuke lok kan kopen. Eigenlijk heb ik genoeg diesels en stoomloks om de tafel te vullen. Maar om eerlijk te zijn: ik vind het heel erg 2009!

Nb ik loop waarschijnlijk woensdag rond in Dortmund. Ik zal zwarte sportsokken aan doen, zodat ik voor eenieder te herkennen ben!

Ad zei

Frank, ik zal vrijdag op zwarte sportsikken letten. Hachelijk?

FRANK103 zei

@ad: als je naar zwarte sikken zoekt, dan kijk je te hoog. Sokken, die zijn meer laagbijdegronds, platvloers, van weinig niveau in ieder geval!

Ad zei

@Frank, de i en de o zitten naast elkaar.Met mijn te dikke vingers raak ik nog al eens de verkeerde toets. Daarbij gaan de jaren ook meetellen... Eigenlijk is het heel knap dat ik nog met deze digitale wereld meedoe. In ieder geval dort in mund morgen veel plezier. Ik hoop dat je geen last van zweet voeten morgen krijjgt. Grusse die Fusse!