zaterdag 28 december 2013

Praktisch Handboek 'Digitaal modelspoor'

Er waren nog een paar boekenbonnen te besteden. Kerstvakantie 2013, een uitgelezen moment om deze (cultuurvoedsel)bonnen te besteden.  Meestal is het lastig om een goed boek te vinden dat bij de modelspoor hobby aansluit. Het dilemma: de meest recente modelspoorboeken heb ik al; of heb ik al een keer van de bieb geleend. Dit keer viel het echter mee. Als snel werd dit boek in de schappen gevonden.
Uitgeverij Deltas heeft in 2012 ook al de 'Praktische Raadgever Modelspoor' van Markus Tiedke uitgebracht. Een korte weergave van dit boek is onder het label  'Modelspoorboeken' van dit blog te vinden. Dit boek lijkt een  vervolg op de 'Praktische Raadgever Modelspoor' te zijn. Het 'Praktisch Handboek Digitaal modelspoor' is door een andere auteur geschreven: Rudolf Ring. Het is in duidelijke taal geschreven; de foto bij de tekst maken het boek aantrekkelijk om te lezen.  

2 opmerkingen:

FRANK103 zei

Hoi Ad ik heb ook wel eens van dit soort boeken in handen, en de Miba die ook de diverse systemen beschrijft. Ik heb er tot op heden nooit een van gekocht, ik wil geen geld uitgeven aan een ander systeem en over de 6021 (marklin motorola) heeft men doorgaans niet veel meer te melden (antiek?). Maar ik maak ook geen gebruik van boosters, computer etc dus veel info haal ik er waarschijnlijk ook niet uit. Maar uiteraard ben ik wel heel benieuwd naar jouw ervaring met zo'n werkje!

Vriendelijke groet

Frank

(NB ik moet wel aan een booster, mijn TEE Ram is voortdurend in ademnood)

Ad zei

Hoi Frank, aan de booster moet. Ik van lieverlee ook (de booster heb ik wel; maar niet in gebruik). Ik gebruik de oude Marklin-software nog. Binnenkort wil ik overschakelen naar besturingssysteem iTrains.. De huidige treincomputer werkt nog net XP. Wil de overstap naar Windows 8 gaan maken.