woensdag 2 januari 2013

Märklin 37652 / V 60 / BR 360

 DB 362 888-0


Lokaalspoor 6 begint het nieuwe jaar goed met de aanschaf van de Märklin 37652 / V60 / BR360. Het is geen nieuwe locomotief; maar aangeschaft via Marktplaats. In eerste instantie heb ik overwogen om de BR 360 van ESU aan te schaffen. Deze loc komt in mei 2013 op de markt. Het is een heel mooie machine, maar wel een duur alternatief. Op Marktplaats kwam ik deze locomotief tegen.  Decoder (nog met dipswitches) , telex koppelingen (onafhankelijk van elkaar te bedienen).  De rij eigenschappen zijn prima. Al met met al, een mooie complete rangeerlocomotief.
De decoder wordt waarschijnlijk in de toekomst vervangen door een decoder van de nieuwe generatie. Momenteel (jan. 2013) denk ik dan aan een ESU LokPiltot 54610.
de werkplek van de machinist/rangeerder


De DB BR232 888-0 rijdt zijn eerste meters op het Lokaalspoor 6.

De BR 363 in groot bedrijf aan het werk.

3 opmerkingen:

FRANK103 zei

Erg leuke lok die je tegenwoordig ook gewoon in Amsterdam kan zien (Westhavens), op het 3railforum zeuren ze over de 5 sterren motoren (37 nummers) maar ik vind ze erg goed rijden, ik denk dat het vervangen van de decoder voor een ESU ook geen duidelijke verbetering van de rijeigenschappen met zich mee brengt. Maar misschien wel wat instelmogelijkheden. Het instellen van het adres met dipswitches vind ik ook geen probleem, ik verander de adressen vrijwel nooit. Voor het programmeren (ijken) in koploper is het instellen van de vertraging en de max snelheid met een potmetertje misschien wel wat onhandig. Maar gefeliciteerd dus met deze mooie aankoop!

Ad zei

Het probleem met deze oude decoder en de Intellibox is, dat als er locs met ESU-decoders op de rails staan met (met de instelling DCC - 28 stappen, dan schakelt de Intellibox de ESU-loc naar MM2 en dan heb je maar 14 rijstappen. Bedankt voor je berichtje. IS het al gelukt met de instellingen van je NS 1100en?

FRANK103 zei

Hoi Ad, ik heb een 6021 dus altijd maar 14 rijstappen. Zo zie je maar dat ik ook niet overal in kan adviseren!

De 1100 hebben afgelopen week weer op de spoorbaan gestaan maar zijn inmiddels weer in de vitrine beland. Ze lijden aan het massa of sleper probleem, ze vallen om de haverklap stil. Misschien zijn de koolborstels wel niet goed. Opvallend is dat vooral deze 3 loks er aan lijden, en dat vrijwel alle andere loks het wel goed doen.