Snel, sneller, snelst; dat is toch een beetje de tijdgeest. Met de motorpost is het minder goed afgelopen. De verlichtingsprints bleken te zijn overleden... en er zaten scheurtjes in de kap. Ik heb de motor met de decoder maar overgezet in de 1139. Deze NS-er rijdt nu weer rond alsof íe nog twintig is. Ik ben momenteel bezig mijn baansignalering werkend te krijgen m.b.v Viessmann terugmrldmodules 5217 en permanent contact op de railstaven. Dat lukt goed op een stukje traject na. Daar geeft de computer een spoorbezet- melding terwijl ern iets op dat baangedeelte staat. Ik heb alveel aangepast en geprobeerd; maar de melding blijft komen.
Hoi Ad, vervelend dat het met die motorpost niet goed is gelopen! Ze stonden vooral bekend om hun breukgevoelige ruiten in de neus, en dat ze lastig om te bouwen waren naar digitaal. Nu ik mijn motorpost met succes omgebouwd heb denk ik dat de ombouw eigenlijk wel meevalt. Het deel uitbouwen oude electronica en aanpassen motor is als bij iedere andere lok die ik omgebouwd heb met een esu decoder en een permanent magneet. Het solderen van de decoder was ook niet heel bijzonder, het venijn zat in de staart, het wijzigen van de printplaatjes in de neus. Die waren er lastig uit te krijgen (daardoor de scheurtjes ontstaan?), de aanpassingen op de printplaat was vooral priegelwerk.
Ik neem aan dat je je niet gewonnen geeft, je kan vast nieuwe printplaatjes scoren bij de marklin dealer (die voor de Jim), de neus kan van binnen uit weer gelijmd worden en als de scheurtjes dan nog zichtbaar zijn kan je overwegen om deze trein te weatheren, zodat de scheurtjes verdwijnen achter een dun laagje verf. Succes! (NB je kan hem natuurlijk ook om laten bouwen door de winkelier)
mbt spookmelding: kennelijk maakt er iets een vals contact, het kan ook in de bedrading onder de baan zitten die, als de bedrading erg lang is en er meerdere gebundeld zijn, voor valse signalen kan zorgen.
Mbt tot de spookmelding kan de lange draad (inderdaad gebundeld met ander andere draden) de veroorzaker zijn, Ik ga had daar nog geen (ervaring mee); ga in ieder geval het uitproberen. In ieder geval bedankt voor de suggesties (ook v.w.b.t. de motorpost). Ik ga er mee aan de slag! Zo kun je van van elkaars ervaringen leren. Mooi dat bloggen!Je hoort nog over het resultaat.
Hoi Ad, dat is inderdaad een van de leuke kanten van internet!
Mbt de motorpost, ik weet niet of je ook actief bent op het 3railforum, je kunt daar om hulp vragen mbt de ombouw van de motorpost, er is vast iemand die dat wil en bij je in de buurt woont.
6 opmerkingen:
Leuk maar erg snel filmpje!
Frank,
Snel, sneller, snelst; dat is toch een beetje de tijdgeest. Met de motorpost is het minder goed afgelopen. De verlichtingsprints bleken te zijn overleden... en er zaten scheurtjes in de kap. Ik heb de motor met de decoder maar overgezet in de 1139. Deze NS-er rijdt nu weer rond alsof íe nog twintig is. Ik ben momenteel bezig mijn baansignalering werkend te krijgen m.b.v Viessmann terugmrldmodules 5217 en permanent contact op de railstaven. Dat lukt goed op een stukje traject na. Daar geeft de computer een spoorbezet- melding terwijl ern iets op dat baangedeelte staat. Ik heb alveel aangepast en geprobeerd; maar de melding blijft komen.
Hoi Ad, vervelend dat het met die motorpost niet goed is gelopen! Ze stonden vooral bekend om hun breukgevoelige ruiten in de neus, en dat ze lastig om te bouwen waren naar digitaal. Nu ik mijn motorpost met succes omgebouwd heb denk ik dat de ombouw eigenlijk wel meevalt. Het deel uitbouwen oude electronica en aanpassen motor is als bij iedere andere lok die ik omgebouwd heb met een esu decoder en een permanent magneet. Het solderen van de decoder was ook niet heel bijzonder, het venijn zat in de staart, het wijzigen van de printplaatjes in de neus. Die waren er lastig uit te krijgen (daardoor de scheurtjes ontstaan?), de aanpassingen op de printplaat was vooral priegelwerk.
Ik neem aan dat je je niet gewonnen geeft, je kan vast nieuwe printplaatjes scoren bij de marklin dealer (die voor de Jim), de neus kan van binnen uit weer gelijmd worden en als de scheurtjes dan nog zichtbaar zijn kan je overwegen om deze trein te weatheren, zodat de scheurtjes verdwijnen achter een dun laagje verf. Succes!
(NB je kan hem natuurlijk ook om laten bouwen door de winkelier)
mbt spookmelding: kennelijk maakt er iets een vals contact, het kan ook in de bedrading onder de baan zitten die, als de bedrading erg lang is en er meerdere gebundeld zijn, voor valse signalen kan zorgen.
Mbt tot de spookmelding kan de lange draad (inderdaad gebundeld met ander andere draden) de veroorzaker zijn, Ik ga had daar nog geen (ervaring mee); ga in ieder geval het uitproberen. In ieder geval bedankt voor de suggesties (ook v.w.b.t. de motorpost). Ik ga er mee aan de slag! Zo kun je van van elkaars ervaringen leren. Mooi dat bloggen!Je hoort nog over het resultaat.
Hoi Ad, dat is inderdaad een van de leuke kanten van internet!
Mbt de motorpost, ik weet niet of je ook actief bent op het 3railforum, je kunt daar om hulp vragen mbt de ombouw van de motorpost, er is vast iemand die dat wil en bij je in de buurt woont.
Een reactie posten