Verwacht ook deze keer geen spannende foto's. Ik wil de belangstellende(n) van dit weblog laten weten dat er nog steeds gewerkt wordt aan het lokaalspoor 6. Soms heb je even de tijd nodig om de zaken te overdenken. Maar nu ben ik er uit en heb voor deze oplossing gekozen.
De Viessmann decoders worden gebruikt om de wissels te bedienen ( 4x 5211) en om een 8-tal ( 2x 5213 ) stopsecties op niveau nul te schakelen. Om later toch gemakkelijk onderhoud te plegen zijn de decoders in een lade gebouwd. De eerste 4 wissels zijn aangesloten en doen het prima.
De grote moeilijkheid van het ladesysteem vormt natuurlijk de bedrading. In de praktijk zal blijken of dit echt gaat werken als strak alles is aan gesloten. Aan de achterzijde heb ik een lat geplaatst. Voor ieder magneetartikel zij er (3) gaatjes geboord. Een tie-rib bunt de draden per decoder ingang. Zo hoop ik op een simpele manier draadklitten te voorkomen.
2 opmerkingen:
leuk om te zien hoe anderen de bedrading regelen. Bij mij is het meer model 'chaos'. Als ik in de toekomst storingen krijg, dan wordt het echt zoeken! Bij jou ziet het er wel netjes uit, ga zo door!
NB houd je wel genoeg rekening met 'uitbreidingen', aansturing van seinpalen, verlichting van de baan etc?
Frank,
Met uitbreiding heb ik rekening gehouden. Dit is alleen voor het onder en middelniveau.
Er moet nog la naast komen.
Een reactie posten