zaterdag 11 december 2010

Een gegeven paard..., of maandagmorgen-wagon?

Als lid van de Märklin Insiderclub heb ik de jaarwagon 2010 'ALAK' bij de dealer opgehaald. Bij het openmaken van het doosje bleek de wagon niet compleet te zijn. Wielen en koppelingen ontbreken. Gaat Märklin nu uit bezuiniging nu 'casco leveren', of is het gewoon het foutje in de productie? Kan iedereen een keer gebeuren. Dus gewoon contact opnemen met de dealer en/of Märklin. Heb ik overigens gedaan. Nu maar afwachten of het in orde komt. En..., 'een gegeven paard' mag je per slot van rekening niet in de bek kijken, toch?


Een spelletje: zoek de twee verschillen!

Een keurige e-mail uit Duitsland. Inderdaad de wagon hoorde zo niet afgeleverd te worden. Bij uw Märklin-dealer kunt u de wagonomruilen voor een deugdelijk exemplaar.

Eigenlijk vond ik het best jammer om mijn incomplete exemplaar te moeten omruilen voor een deugdelijk exemplaar. Er zat toch een verhaal aan vast... en dat gaf ik nu uit handen. Aan de andere kant, een wagon zonder wielen en koppelingen, dat 'spoort' toch niet! Ach misschien beleef ik gewoon te weinig, dat hier zo'n verhaal van maak. Eigenlijk is dit artikel een stuk muggenzifterij!

De plaatselijk dealer dacht er anders over. Dit kon geen toeval zijn. Koppelingen worden aangezet door een medewerker, de wielen weer door een ander. Als laatste de kwaliteitscontrole. De motivatie van sommige Märklinmedewerkers zou ver te zoeken zijn. Ik weet het niet. Geruchten kan ik niet zo veel mee. Ik hoop dat alles weer 'op de rails komt'.

Best een leuk wagonnetje toch?

6 opmerkingen:

FRANK103 zei

Meneer Woudt, ex-winkelier te Koog ad Zaan, vertelde de laatste jaren ieder wagon te controleren voordat de klant werd gebeld, er waren zoveel gebreken aan Marklin dat hij er geen vertrouwen meer in had! Die wagon is trouwens helemaal niet gratis of gegeven, die zit voor een ruim bedrag verdisconteerd in het lidmaatschap, dat was voor mij een van de redenen maar te stoppen met het lidmaatschap. Ik kies liever zelf welke wagons ik koop. Ik hoop wel dat marklin dit snel voor je oplost!

Lokkie zei

Dat is flink balen zeg.
Ik ga van de week mijn wagon ophalen en ik zal het ter plekke even controleren.
Hopelijk wordt het snel voor je opgelost.

Ad zei

Frank,
Dit is de eerste keer, dat mij zoiets met Märklin overkomt. Inderdaad, is de wagon niet gratis. Ik vin d het lidmaatschap ook prijzig; maar nog wel de moeite waard..

Lokkie,
Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Ik denk dat je er ook weer niet te bang voor moet zijn. Zulke dingen gebeuren nou eenmaal. Een fabrikant, die zichzelf serieus neemt, herstelt zoiets op een correcte manier. Anders is hij een klant kwijt. We zullen dus maar afwachten. Ik heb er wel vertrouwen in.

FRANK103 zei

Volgens mij mag je er wel van uit gaan dat Marklin het netjes oplost.
Ik had het Marklin lidmaatschap ook opgezegd omdat ik alle bijzondere 5 of 10 jaar lid wagentjes al heb gekocht en je als lid dan wel bijzondere loks mag kopen, maar dat die vaak ontzettend duur zijn (meer dan 400 euro).
Maar ik sluit niet uit dat ik weer eens lid ga worden, vooral als ze leuke wagonnetjes als die |Ford blijven uitgeven!

Ad zei

Frank,

Ik vind de Alak ook geen gek wagonnetje. Hij pas wel aardig achter de RoCo NS 2400; soort nostalgisch diesel goederentreintje à la VSM!
En wat de kkeuze van de jaarwagens; ik kan er geen lijn in ontdekken... Dat maakt het iedere keer weer spannend. Zelf had ik wellicht een andere (NS)keuze gemaakt. Dat wel
Ik schiet trouwens wel op met het aanbrengen van de kurkrailbedding. Alleen het schaduwstation nog. Dan kan ik gaan aansluiten, testen en vastschroeven. Het is bijna kerstvakantie, dus dan hoop ik weer het een en ander voor elkaar te krijgwn.

FRANK103 zei

Hoi Ad,

laat de foto's maar zien! Ik zou het testen heel uitgebreid doen, met de lastigste trein, zodat je zeker weet dat straks alles het doet. Vooral in het schaduwstation moet alles 100% werken! Ik heb de beste wissels en rails in het schaduwstation gelegd om prooblemen te voorkomen, je kan er daar ook niet goed bij! :-)