zaterdag 15 augustus 2009

Baan in uitvoering 004


Eindelijk weer eens verder gewerkt aan de mijn spoorbaan. Deze foto is de afdaling aan de zuidkant van niveau 1 naar niveau 0.

Het stijgings percentage varieert tussen de 2- en 4%.

Aan de noordkant is er een bocht gemaakt en ligt er een stuk onderbouw klaar om vastgemaakt te worden.

Spannend moment straks als beide kant samenkomen. Gaat het precies kloppen als op de tekening? Ik hoop het!
Het baanplan is trouwens wat aangepast. Ik heb het schaduwstation op niveau 0 laten vervallen. Het levert een flinke kostenbesparing, minder kans op kwetsbare, storingsgevoelige trajecten en een eenvoudige beveiliging op.

2 opmerkingen:

FRANK103 zei

Geen schaduwstation uit kostenbesparing? Paar wissels en een paar dozen rails maken het mogelijk de komende jaren allerlei fraaie Märklin producten te scoren. Feitelijk is een schaduwstation dus een diepteinvestering, voor verzamelwoede in de toekomst. NB op 29 augustus is er al weer een beurs in Houten! En zo's Railion Ludmilla is toch ook wel erg mooi......

Ad zei

Hé Frank,

Ik ga natuurlijk proberen dit 'capaciteitsverlies' op een andere manier te compenseren. Met name het ondergrondse riep bij wat vragen op t.a.v van kwetsbaarheid en bereikbaarheid. Mijn prioriteit is om nu het lage gedeelte van de baan berijdbaar te krijgen; Ik wil gewoon weer eens kunnen rijden. De lsatste 4 nieuwe locs/treinstel(len) hebben niet of nauwelijks gereden. Wat die Ludmilla betreft; die is inderdaad niet te versmaden... Alleen ik heb ook nog een NS serie 1000 van Roco in de bestelling staan. Je kunt gewoon niet alles hebben.
Misschien Houten nog niet zo'n gek idee. Kon ik weleens doen Probeer ik Martin mee te krijgen. Bedankt voor je reactie.
p.s. ken je de site www.hsl-zuid.nl? Staan heel mooie foto's op. Als je h'm nog niet kent is het een aanbeveler.