zaterdag 25 februari 2023

Lokaalspoor 6 goes Goes Modelbouwshow 2023 en komt met zwaar wegtransport terug!

Vandaag (zaterdag 25-02-23)naar de Modelbouwshow in Goes geweest.
Natuurlijk niet alleen, maar met twee gelijkgestemden, van wie ik de naam niet bekend zal maken, omdat ze het waarschijnlijk te genant vinden om op dit weblog met name genoemd te worden.
Goes is een modelbouwshow; dus een breedscala van de veelzijdige modelbouwhobby is hier vertegenwoordigd.
De hier getoonde foto's beperken zich tot het modelspoor.
Dat is niet om de andere vormen van modelbouw te kort te doen; maar dat komt meer omdat ik dan toch bij het spoor een aantal foto's heb gemaakt en het dan wel weer genoeg vind.
Goes is een middelgrote beurs, die druk bezocht wordt. De sfeer is gemoedelijk en er is heel veel te zien. Ook de handel is er op beperkte schaal vertegenwoordigd
De ligging van Goes is niet bepaald centraal te noemen; Maar als je toevallig in de buurt bent, of de reis er voor over hebt, is het zeker de moeite waard.
Natuurlijk zijn er deze keer ook weer strategische aankopen gedaan. Nu een keer niet in spoorwegmaterieel; maar in zwaar wegtransport; voor straks op de modelbaan
Drie vrachtwagencombinaties van Mammoet gaan straks het zwaar wegtransport verzorgen.
En natuurlijk als afsluiting twee korte video's.

2 opmerkingen:

FRANK103 zei

Ik vind Dortmund minder ver reizen dan Goes, kans dat we de modelbouwdagen daar gaan bezoeken schat ik in op nul. Die spoorbaan van Den Haag is ook op meer beurzen te zien geweest en vind ik ook erg fraai! Gelukkig heb je de verre reis dragelijk gemaakt door enkele nuttige en doordachte aankopen. Ik snap best dat de mede beursbezoekers niet genoemd willen worden, dat is bij mij ook steeds zo. Heel hachelijk!

Ad zei

@Frank; over de afstand zullen we het niet hebben, maar ik blijf het het volhouden, de beurs in Goes is leuk. Vooral vanwege de gemoedelijke sfeer en overzichtelijkheid. De Haagse baan had ik ook al meerdere keren gezien, maar elke keer vind ik hem toch wel erg leuk. Zo leuk, dat ik vergeten ben om verder nog foto's te maken. Gelukkig is het ook geen en/of verhaal, maar een en-verhaal. De datum voor Dortmund is ook al vastgesteld. Sterker nog, deze week reizen we ook nog met een niet nader te noemen delegatie naar Leer ( Ostfriesland, Duitsland), In Leer gaan we het Miniaturland bezoeken. Naast de eigen baan is daar de baan uit Berlijn (Loxx) naar toe verhuisd. Ik heb begrepen dat deze nog in reconstructie-stadium is. Een hele reis, maar volgens onze bevlogen delegatieleden de moeite waard. Alles voor de hobby, dus. Ook over dit bezoek hoop ik op dit bescheiden modelspoorblog t.z.t. een eenvoudig doch informatief berichtje te schrijven.