zaterdag 31 december 2022

Oud en Nieuw 2022-2023

Op de een na laatste dag van 2022 is NS Vectron 193-733 toegevoegd aan het locomotievenpark van Lokaalspoor 6. Natuurlijk mocht de door NS van ELL geleasde loc niet ontbreken in de locverzameling. En om het einde van 2022 op een sobere doch gepaste manier uit te luiden en het nieuwe jaar 2023 op dezelfde manier in te luiden, heb ik gemeend om Oud en Nieuw naast elkaar te moeten zetten, (mooi hè?).
Persoonlijk kan ik het nieuwe Flow-design van NS wel waarderen.
Speciaal voor de trouwe volgers heb ik de loc 'en profile'gefotografeerd!
Het gaat hier om de Márklin 39335, een mooi gedetailleerde loc met veel functies. Een aantal functies, waar van ik denk; ga ik die ooit gebruiken?
Op de nieuwe Lokaalspoor-6-baan gaat NS 193 733 de IC Amsterdam-Berlijn trekken.
Samen met de NS 186 gaat de NS 193 de treinen van NS International trekken.
De NS-Vectron verkeert in het goede gezelschap van de Vectrons van Raillogix en DBC.

2 opmerkingen:

FRANK103 zei

Beste wensen voor 2023 Ad, ook voor jouw familie!
Gefeliciteerd met deze doordachte aankoop, die eigenlijk niet op een moderne spoortafel mag ontbreken. Ik heb dit model ook aangeschaft, zoals je gezien hebt op mijn blog, ik vind deze lok zeer fraai en hij rijdt ook bijzonder goed! Met de 186 en bijvoorbeeld een TEE Ram of Ice kan deze lok uitstekend het vervoer naar het buitenland (Heimat) verzorgen, met een stammetje schone witte rijtuigen met rood ice streepje.
Heb jij ook de nieuwe 1707 besteld met bijbehorende rijtuigen?

Ad zei

@Frank, dankjewel, jij ook de beste wensen. De 1707 heb ik (nog) niet besteld. Heb wel de 1702 en de 1652. En de RRF G2000 staat al lang in bestelling..., ik heb wel zin in de 1707, maar ik heb dus al twee gelen en heb ook nog de dubbeldekker 4 stam, dus zit wel een beetje tegen de prijs aan te hikken.