zaterdag 7 augustus 2021

In de schaduw... - baanbouw 01

De Corona-pandemie heeft de bouw van de nieuw modelspoorbaan behoorlijk vertraagd. Maar nu komt er dan toch eindelijk schot in de zaak. En dat is maar goed ook!
Aan een prognos, wanneer de baan afkomt, waag ik me niet meer. Sterker nog, ik durf niet te garanderen dat ie ooit af komt. Maar het streven en wil zijn wel heel krachtig dit keer!😅
Inmiddels zijn de kinderen volwassen; hebben hun eigen stek gekregen. Een nieuw huis met geschikte zolder. Rails, rijdend materieel een scenery zijn grotendeels aanwezig. Wat houdt mij nog tegen!? Niets (is verandelijker dan een een mens)!
Inmiddels heeft het tafelframe poten gekregen en dus kon er  een aanvang met de baan worden gemaakt. Op dit moment maakt het mij ook niets uit of het zomer is, of niet (niet dus). Ik ben niet meer te stoppen!

Het schaduwstation ligt er. Om een goed beeld van de afmetingen te krijgen, snel wat treinsamenstellingen in het schaduwstation geplaatst. En natuurlijk sjokken vrouw en kinderen 'belangstellend mee naar boven om het resultaat te bewonderen.'
Natuurlijk stellen ze geen onvoorzichtige vragen meer omtrent de opleveringsdatum. Daar kan ik geen zinnig woord over zeggen. Er zijn zoveel factoren, die daar bij een rol spelen... 
Overigens het rood omkaderde gedeelte ligt dus nu op de tafel. Jullie horen de komende tijd nog wel meer van mij!😎 Een fijne vakantie toegewenst!



Toevoeging: op advies van Frank 103 is er nog 'een parkeerspoor' aan het schaduwstation toegevoegd (zie het groene kader).

2 opmerkingen:

FRANK103 zei

Goed bezig Ad, eindelijk aan de bouw begonnen! Ik zou naast het spoor waar de rrf class 66 op staat nog 2 kortere opstelsporen leggen voor treinstellen oid, er komt immers steeds nieuw fraai materieel in de handel waar je opstelsporen voor nodig hebt, je kan dan nooit teveel opstelsporen hebben! En vragen wanneer de spoortafel af is, dat zal ik niet doen. Een goede spoortafel komt namelijk nooit af, anders is het knutselen en verzamelen klaar, dat kan niet de bedoeling zijn! Heb je de Piko NS 2015 als museumlok al in bestelling staan?

Ad zei

@Frank, bedankt voor je vooruitziende blik. Ik heb je opmerking direct in de praktijk gebracht.
Er is op de tekening een vijfde spoor aan het schaduwstation toegevoegd (ook al op de baan in hardware gerealiseerd). Maar het blijft wel bij vijf sporen. Je hebt hele maal gelijk als je aangeef (met het oog op de toekomst), dat een extra capaciteit nooit weg is, maar de keerzijde is dat het de zaak weer complexer maakt en het ook weer kosten verhogend maakt ("In die BeschrÀkung zeigt sich den Meister", zoals onze oosterburen geloof ik zeggen en "elk voordeel heb z'n nadeel; uitspraak van een bekend sportman"). Vandaar de zelf opgelegde beperking.
Inderdaad is de spoortafel nooit af. Ik heb naar de Piko NS 2015 gekeken; inderdaad een mooie loc. Ook hier gaat geldt de beperking. Ik heb nog de RRF 1102 in bestelling staan en in gedachten nog veel meer wensmodellen. Vroeger zeiden mijn ouders: "Er moet ook altijd iets te wensen overblijven". Ik kom er steeds meer achter dat dit zo is. Maar ik vind het wel leuk als iemand meedenkt, bedankt!