vrijdag 8 maart 2019

DIE REISE NACH WIEN UND WIEDER ZURÜCK (4)

Das DB Museum im Nürnberg
Nu we toch er bijna langskwamen, konden we er niet omheen: Het DB-Museum in Nürnberg.
Echt nog een museum, oude stijl
Een beetje 'stoffig', wanneer je het vergelijkt met ons Spoorwegmuseum in Utrecht.
Natuurlijk ontbreekt 'Der Adler'niet aan de collectie
De collectie locomotieven is best aanzienlijk.
Alles staat keurig opgesteld ,
maar allemaal wel een beetje statisch.
De highlights uit de Duitse spoorweggeschiedenis zijn er te zien.
Prachtig oud stroomlijn materieel....
Mock-ups van ICE-treinen; het is er te vinden.
Jammer, dat het een museum is gebleven, zonder enthousiaste medewerkers, die hun verhaal klaar hebben bij het tentoongestelde materieel. Het is erg formeel; maar wel goed geregeld.
Ondanks de aanwezigheid van de serie E91 en 103 had het buitenterrein weinig uitstraling.

Natuurlijk zijn er ook de werkplekken van de verschillende loctypen te bewonderen.

De DB-brandweer en een draisine mogen ook niet ontbreken.
De modelbaan in het museum is aanzienlijk; maar wel aan een update toe.
Conclusie: het DB-Museum in Nürnberg an sich is de moeite waard om te bezoeken; maar mag  eigentijdser.
Dit is het laatste bericht van "DIE REISE NACH WIEN UND WIEDER ZURÜCK".

2 opmerkingen:

FRANK103 zei

Ik vind je erg mild over dat spoorwegmuseum in Neurenberg, ik vond het zelf tegenvallen. Dan is bij Koblenz veel meer te zien (ik was er wel tijdens een evenement). Jammer vond ik het ook dat die 2e hal te donker was om mooie foto's te kunnen maken. Neurenberg zelf vond ik wel erg leuk.

Ad zei

Frank@, we zijn misschien tegenwoordig wel erg verwend. Maar inderdaad erg flitsend en licht is het er niet. Ik vond de mensen bij de kassa al erg veel en indrukkend overkomen. Weinig toeschiettelijk/klantvriendelijk. Bijna blij zijn, dat je naar binnen mocht.