vrijdag 4 januari 2019

Treinen door Peru met PERURAIL


Nee, zelf ben ik er niet geweest.... mijn oudste dochter is met haar kersverse echtgenoot ( en backpack) een paar weken in Peru geweest.
 Ze heeft daar o.a. met Perurail gereisd.
Tijdens hun rondreis stuitten ze op de "Belmond Andean Explorer" van Perurail. Een luxe trein (inclusief spa). Een kaartje zat er voor de twee backpackers niet in...

Het personeel van de trein begroet haar reizigers met veel hoffelijkheid en dat mag natuurlijk ook wel voor de paar centen die deze reis per luxe trein kost. Maar dan heb je ook wel wat.
Het reizen met de normale Perurail-trein is ook niet erg goedkoop voor de gemiddelde toerist. Een uurtje per trein kost als snel zo'n € 7,- p.p.
De Amerikaanse diesel  trekt met een rustig vaartje door de bergen.
Een beetje CO2 uitstoot is daar nog niet zo'n probleem...

2 opmerkingen:

FRANK103 zei

Geweldig begin van het nieuwe jaar, ik zou voor zo’n mooie rapportage de treinreis van dochterlief en aanhang wel sponsoren, desnoods ook die van beide bakpack’s! Persoonlijk begrijp ik niet dat iemand naar Peru zou willen, laat staan voor een vakantie, maar als je daar toch bent aanbeland, dan maar het beste er van maken. Met de trein!

Ad zei

Frank, Peru zou waarschijnlijk ook niet mijn eerste keus zijn geweest. Alhoewel de Inca-cultuur mij wel interesseert. Ik vond het nostalgisch materieel van Peru Rail in ieder geval wel de moeite waard om een berichtje over te plaatsen.