zondag 5 oktober 2014

NS 175 jaar - Open dag NedTrain Leidschendam (2)

Oké, we gaan verder met wat dieselgeweld. Jammer genoeg ontbraken de series 2400, 6400, 232 (Ludmilla), de Hippels en Sikken ed..
Maar de de 2225, in bruine livrei was wel duidelijk aanwezig.
Wat een smoelwerk heeft deze loc naar Amerikaans voorbeeld in licentie gebouwd. 
Een samenwerkingsverband van drie Nederlandse spoorwegfabrikanten was nodig voor het tot stand koming van deze locomotieven
Tegen het front kijk je letterlijk tegen op.
De werkplek van de machinist op de bok van de 2200.. In de originele uitvoering moest hij op een plankje zitten , 's Winters kon het in de cabine barbaars koud zijn
Bij ons in het Westen zag je ze een heel enkele keer; in het Oosten van het land dagelijks te zien; de diesel versie van mat. 64. 
De NS-ICE mocht natuurlijk niet ontbreken, Zo te zien direct uit de actieve dienst de hallen van NedTrain in gereden. Even wassen was geen tijd meer voor...
Wat een lengte hè!? Aan het begin kon je instappen, halverwege  er weer uit. Viel niet mee. Het licht was uit.
Oude sprinter (SGM) en de nieuwe sprinter (SLT).
SLT=Sprinter Light Train
 SGM=Stads Gewestelijk Materieel

Nou, dit was nummer 2. Voor de liefhebbers, je bent gewaarschuwd, er komt nog een nummer 3 :)  





2 opmerkingen:

FRANK103 zei

Leuke foto's Ad, altijd interessant om te zien wat voor foto's iemand anders op zo'n dag maakt!

Ad zei

@Frank, ik vind jouw foto's altijd mooi ( mooie composities, en goed scherp) Photobucket, mijn fotohostingsite comprimeert de foto's, waardoor ze wat kleiner en minder scherp worden weer gegeven. Voor mijn spiegel reflex heb ik alleen de standaardlens, dus ik ben wat beperkt. Op die manier kan ik wat meer in de trein investeren. Je moet nu eenmaal keuzes in het leven maken.