vrijdag 20 april 2012

Intermodellbau 2012

Dortmund 18 april 2012, vandaag zijn de deuren van de Intermodellbau 2012 voor het publiek geopend. Place to be: de Westfalenhallen. Gigantisch veel modelbouw in alle soorten en vormen.
Niet op deze foto te zien, maar om 9.30, een half uur na de opening, stonden er al behoorlijke rijen voor de kassa's
Bij binnenkomst sta je in de hal met veel plasticmodelbouw voertuigen. In deze hal is er ook een bak waar demonstraties met radiografisch bestuurde modeltanks worden gegeven.

In een volgende hal veel (radiografisch bestuurbare) vliegtuigen en helicopters.
Binnen een met netten afgezet gebied worden in deze hal indoor vliegdemonstraties gegeven.

Modelspoorbanen:




Modelbaan naar Engels voorbeeld




Deense modelspoorbaan




Modelbaan met TGV-traject.




Spoor I module


'The mill' Wumby Lumber Co.










Nederlandse baan met een 'Beel' diesellocomotief op de baan.




Consolidated Nickel Mines Co.




Noorse modelbaan met hogesnelheidstrein



Modelbaan Märklin-stand



Beursnoviteiten:

Hieronder een paar noviteiten op de Intermodellbau Dortmund. Ook dit jaar niet echt veel spraakmakend nieuws. Toch is het zeker wel de moeite waard om naar Dortmund af te reizen. Al is het alleen maar om een idee te krijgen van de gigantische hoeveelheid van mogelijkheden voor modelbouw De twee Märklin noviteiten hieronder zijn in bestelling voor Lokaalspoor 6.

Märklin

NS-dubbeldekker
NS-4906

Bachmann



Faller

Aral-brandstofdepot

RC-vrachtwagens en grondverzetmachines

Ook bij model RC-vrachtauto's: Mann fahrt MAN!




video's















4 opmerkingen:

FRANK103 zei

mooi verslag Ad, ik kon zelf deze keer niet door afspraken met klanten op het werk en verjaardagen in het weekend. Maar volgend jaar wil ik weer eens gaan! Nog leuke koopjes gescoord of ben je met de bestelling van de dubbeldekker en de 4900 door het budget voor 1012 heen?

FRANK103 zei

ahum, 1012 is uiteraard 2012....

Ad zei

Frank,

Ik ben bang dat de laatste opmerking de waarheid is. Dat geldt tenminste voor het budget rijdend materieel. De laatste tijd gaat de bouw aan de baan wat traag. Daar zou ik misschien een een financiële impuls aan moeten geven... Hoe groot is trouwens jouw collectie eenheids loc wel niet? Leuk verslag trouwens.

FRANK103 zei

Hoi Ad, ik heb jarenlang geld gestoken in rollend materiaal (vooral loks) en toen ik rond 2000 een spoortafel kon maken heb ik geïnvesteerd in rails, digitaal (6021) en decoders. Nu alle loks omgebouwd zijn naar digitaal (met delta decoder 66032 of esu decoders) en de tafel vol staat met rails, wagons en huisjes, kan ik weer investeren in nieuwe loks. Dat zijn nu vooral digitale hoogvermogen loks, aangezien ik die het beste vind lopen. Van de eenheidsloks heb ik een blauwe 110 met vierkante roosters, een identieke groene E40 (met geluid), een beige blauwe 140 en een beige blauwe 141 (mijn eerste grote marklin lok). Recent is daar een beige rode 114 bij gekomen (110 met stijkboutneus) en nu de groene 151. Ik heb ook een 111, die hoort net als de 151 niet tot de eenheidsloks, maar ziet er wel zo uit. In totaal 7 loks, ze staan trouwens op mijn lokparkweblog http://frank1631.blogspot.com/
Op mijn wensenlijstje staan een eerste serie 110 (of E10, blauw), een beige blauwe 111 en een groene 150. Maar ik heb geen haast!

Vrgr

Frank